Magazine din reţelele Macy’s, Best Buy, Target, Wal-Mart vor începe Black Friday de joi seara, ora 18, dar alţi retaileri vor fi şi mai prompţi, dând startul în dimineaţa lui 27 noiembrie. Kmart va deschide Campania la ora 6, Big Lots la 7, RadioShack la 8, scrie The Collegian.

Rande Johnson, managerul companiei Sears, estimează vânzări cât pentru două weekend-uri în ziua de joi şi cât pentru patru, vineri. El va deschide uşile pentru clienţi de joi dimineaţa, de la ora 6 şi le va închide abia a doua zi. "Aşa va fi cel mai convenabil pentru toţi", a spus Johnson.

Aceste decizii au stârnit multe controverse. "Black Friday este o problemă complicată, pentru că aici se ciocnesc mai multe interese, ale cumpărătorilor, acţionarilor companiilor şi angajaţilor", a afirmat Monique Bell, profesor în domeniul marketing. Ea crede că Joia Gri va face problemele şi mai complicate.

"Pe de o parte, retailerii vor vânzări cât mai mari în această perioadă, după mai mulţi ani de recesiune şi cheltuieli sub aşteptări în perioada de revenire a economiei. Pe de altă parte, mulţi cumpărături, în special cei din generaţia Millennial (născuţi între 1980 şi 2000), prin comportamentul lor de consum, nevoia de a respecta valorile familiei şi de a asigura un tratament favorabil angajaţilor din magazine, dau bătăi de cap", a menţionat Bell.