Orice clasament al fiabilității modelelor de autoturisme include în partea superioară modelele  Honda.
E greu să găsești vreun pasionat de mașini care să nu pună în primele zece modele dorite cel puțin unul aparținând mărcii nipone. Mai mult chiar, în Europa, unde sora premium, Acura, este aproape necunoscută, Honda este deseori pusă pe aceeași treaptă cu BMW, Mercedes-Benz sau Audi. Deși niponii nu fac prea mare tevatură cu titulatura de marcă premium, oricine a avut posibilitatea de a parcurge câteva sute de kilometri la bordul unei mașini aparținând acestui brand a înțeles că între premium și Honda nu poți pune decât semnul „egal“.
Cum ambianța premium se simte cel mai bine atunci când spațiul din mașină este mai mult decât suficient, modelele Accord și CR-V sunt cele care trebuie să poarte stindardul mărcii nipone în lupta cu rivalii de pe piața europeană. Dacă Accord șchioapătă din acest punct de vedere în special din cauza gamei de prețuri, CR-V are atuuri importante, care  nu au fost trecute cu vederea de clienți. Faptul că anul trecut au fost vândute în Europa mai multe unități ale acestui model decât în 2011 vine să susțină această afirmație. Desigur, un rol important l-a avut și lansarea pe piață a celei de a patra generații a SUV-ului nipon, un model care nu aduce îmbunătățiri majore față de cel anterior însă se poate lăuda cu împingerea către perfecțiune a fiecărui detaliu.

La capitolul cifre – indiferent dacă vorbim de puterea motorului, consum, viteză maximă, accelerație sau greutate – noul CR-V nu rupe gura târgului. Sunt multe alte modele concurente care au motoare mai puternice, consumă mai puțin, accelerează mai repede sau ating o viteză maximă mai mare însă puțini sunt constructorii auto care pot spune cu mâna pe inimă că au ajuns la același nivel de rafinament ca Honda. Atât în privința confortului cât și în cea a dinamicii. Propulsorul de 2.2 litri și 150 CP aflat în echiparea modelului testat de Capital a dovedit că plăcerea de a conduce poate fi simțită și atunci când herghelia de sub capotă este de dimensiuni medii. Grație unei transmisii automate cu cinci trepte bine etajată acest propulsor asigură o vivacitate greu de găsit chiar și la modele similare cu o notorietate mai mare. E drept că în anumite momente o a șasea treaptă s-ar fi dovedit utilă, mai ales dacă stai cu ochii pe indicatorul de consum atunci când vitezometrul indică mai mult de 120km/h.


SUV de șosea
Spre deosebire de varianta anterioară, noul CR-V pare să aibă o suspensie ceva mai puțin rigidă. Acest detaliu, apreciat atunci când sunt parcurse drumuri cu denivelări, devine un dezavantaj în momentul abordării unor trasee cu multe viraje. Coroborată cu masa destul de mare a mașinii – peste 1,7 tone – această setare a suspensiei pune, uneori, pasagerii în postura de participanți la un concurs de iahting. E drept că asta depinde și de modul în care șoferul abordează virajele. În privința sistemului de direcție, nu pot fi aduse decât cuvinte de laudă, acesta răspunzând rapid la orice comandă a șoferului. În privința confortului, pasagerii din Honda CR-V nu se pot declara decât mulțumiți.

Spații de depozitare la îndemână, echipamente de comandă și control specifice segmentului premium, loc mai mult decât suficient pentru cinci persoane și bagajele lor și un interesant sistem de rabatare a banchetei din spate sunt doar câteva dintre elementele care trebuie apreciate. Mai greu de înghițit dar, în opinia unora, justificată este lista de prețuri. Cel mai ieftin CR-V – benzină, 2.0, 155 CP, Eleg/Sport – costă 29.500 de euro, în timp ce prețul cel mai mare, 39.916 euro, este aferent variantei diesel de 2.2 litri și 150 CP în echipare Executive.