Încă de la primul contact vizual cu modelul pus la dispoziție de reprezentanța BMW ne-am dat seama că ceva nu este în regulă. Venisem să testăm o berlină din Seria 5, confortabilă și bine dotată, dar aveam în față un "obuz" M5. Ne-am lămurit repede: 530d-ul pe care aveam să îl testăm era dotat, pe lângă tracțiunea integrală xDrive, cu pachetul M Sport ale cărui elemente de design schimbă radical mai ales partea frontală a mașinii. Și nu doar atât. Pentru "minuscula" sumă de 4.159,68 euro, dotarea opțională cu pricina pune la dispoziția doritorului o suspensie optimizată și alte câteva elemente de design interior și exterior caracteristice sportivelor bavareze din categoria M.
Pentru a merge până la capăt, mașina este echipată și cu jante specifice modelelor M, al căror cost "simbolic" ajunge la 1.344,35 euro.
Personalizare împinsă la extrem
Dacă nu v-ați dat încă seama, în cele ce urmează am decis să ne axăm mai puțin pe comportamentul rutier al Seriei 5, deja ridicat în slăvi de presa din întreaga lume, și să vă arătăm cum știu nemții să vândă o mașină al cărei preț de bază, fără TVA, este de 46.900 de euro cu 72.293,57 euro.
Culmea este că, după mai bine de 800 km parcurși la volanul acestui vehicul, am ajuns să apreciem fiecare euro "ascuns" în dotări opționale. Pe lângă cei 5.500 de euro justificați până acum prin pachetul și jantele din aliaj ușor M Sport, în dotarea opțională a BMW-ului 530d xDrive testat au mai intrat pachetul Advantage, adică faruri xenon, asistență la parcare, scaune încălzite și multe altele, în valoare de 2.268 de euro, sistemul de navigație Professional cu un cost de 2.108 euro, Adaptive Drive (2.167 euro), scaune față „Confort“ (1.412 euro), pilot automat cu funcție Stop&Go (1.302 euro) și Head-Up-Display (1.167 euro). Asta ca să enumerăm doar echipamentele ale căror prețuri fără TVA depășesc 1.000 de euro.
În afară de opționalele menționate, zeci de alte echipamente mai mult sau mai puțin importante și utile au împins costul dotărilor "extra" la aproape 25.400 de euro. Și se putea chiar mai bine, pentru că mașina nu avea trapă sau apreciatul sistem Night-Vision. Cu siguranță, să dai pe opționale cât pentru un Passat sau un Mondeo poate părea o nebunie dar, odată ce simți pe propria-ți piele cât de mult îți ușurează parcurgerea unor distanțe lungi și ce înseamnă luxul, confortul și siguranța de top, începi să te gândești cum ai putea face rost de cei 89.644 de euro (cu TVA de această dată) necesari pentru a parca în propriul garaj minunea pe roți. Fără doar și poate, BMW 530d xDrive, Pack M Advantage, nu este o mașină pentru omul de rând. Doar dacă întrebi de costurile de întreținere te ia amețeala. Dar, trebuie să fiți de acord, fiecăruia îi este permis măcar să viseze.
"Remorcat" de mașina din față
Lăsând deoparte visele, trebuie spus că unul dintre sistemele extrem de utile este Active Cruise Control cu Stop&Go. Graţie acestuia, maşina menţine viteza presetată de șofer până în momentul în care vehiculul din față încetinește sau se oprește. În acel moment 530d face exact același lucru, păstrând distanța stabilită în prealabil de utilizator. Mașina repornește apoi odată cu cea din față. Nu este un sistem cu totul nou.
Unele modele Mercedes-Benz îl au în dotare de ani buni, dar modul în care vehiculul frânează și accelerează singur, fără zvâcnituri și trepidații, îți dă o siguranță greu de găsit la alte modele. Teama de a te lăsa în voia inteligenței artificiale, dispare imediat ce te obișnuiești cu sistemul. Extrem de utile sunt și camerele video amplasate unde te aştepţi mai puţin în exteriorul caroseriei. Acestea permit atât o parcare fără griji în spaţii în care, până acum, nici nu te gândeai că poate intra un BMW Seria 5, cât şi o vizibilitate perfectă a mașinilor care vin din lateral în momentul în care încerci să ieși de pe o stradă îngustă.
Herghelie nărăvașă strunită cu tehnologie bavareză și mulți bani

3 iulie 2011, 00:31
Ultima modificare în 3 iulie 2011, 03:31
BMW Seria 5 xDrive ne-a demonstrat cum știu nemții să transforme un model premium într-unul de lux și, mai ales, cum poți ajunge să plătești pentru o mașină cât pentru două.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook