Se încearcă fluidizarea traficului de la Podul Grant

Podul Grant. Nicuşor Dan, primarul general al Capitalei, a anunțat că au fost schimbați timpii unor semafoare pentru fluidizarea traficului din zona Podului Grant.

În plus, a fost suplimentat numărul de echipaje de poliție. Acesta a recunoscut că „cea mai proastă zi a fost ziua de luni” pentru că „nu toţi au avut informaţia că sunt lucrări şi nici măsurile noastre teoretice nu au funcţionat.”

„Ce ar trebui noi să avem – şi probabil că o să avem după ce o să facem PMUD-ul – este să avem un aşa-numit model de trafic care să spună exact fluxurile ce merg din toate direcţiile, din toate punctele în toate punctele oraşului. Nu avem. De asta înainte de lucrarea asta s-a făcut o estimare care s-a dovedit a fi nerealistă (…).

Luni am avut şedinţă cu cele patru poliţii care se asigură de fluidizare acolo şi marţi, ieri şi azi, a fost ceva mai bine. Continuăm, adică am pus mai multe echipaje de poliţie, am modificat timpii unor semafoare ca să prioritizăm maşina în locul pietonilor. Pe anumite intersecţii, prin poliţiştii locali, am făcut acelaşi lucru ca şi la semafoare”, a explicat, miercuri după-amiază, Nicuşor Dan.

El a recunoscut, însă, că s-a dat prioritate mai mare Șoselei Giuleşti pentru că acolo a fost blocajul cel mai mare luni.

O parte dintre lucrări presupune întreruperea sistemului de alimentare al liniilor de tren cu energie electrică. Acest lucru presupune un aviz de la CFR, a precizat el.

„Pe perioada verii, pentru că erau foarte multe trenuri care mergeau la Constanţa şi la oră devreme dimineaţa şi la ore târzii seara, CFR nu ne-a dat aviz să lucrăm peste vară şi atunci lucrăm acum”, a adăugat primarul general al Capitalei.

Lucrările de infrastructură de pe Podul Grant vor fi finalizate în martie 2024

Nicușor Dan a vorbit și marți după-amiază despre situația de pe Podul Grant. Potrivit lui, „a fost o condiţionare pentru a lucra vara, a fost o condiţionare dată de CFR pentru că pe anumite tronsoane trebuie să opreşti curentul electric ca să funcţionezi.”

El a reamintit că, pe perioada verii, „trenurile circulă de la o oră foarte devreme până la o oră foarte târzie şi atunci ar fi fost ineficient să opreşti pentru câteva ore numai şi ăsta a fost motivul.”

„Noi am lucrat în vară, dar am lucrat pe bretelele care nu erau conexate cu problema de linii de tren, linii de curent pentru tren.

Azi s-a circulat mult mai bine decât ieri pentru că am avut o şedinţă şi cu Poliţia naţională şi cu poliţia noastră locală şi cu poliţiile locale de la sectoarele 1 şi 6 şi astăzi s-a circulat mai bine decât ieri şi îmbunătăţim, adică vedem care sunt intersecţiile de conflict şi cu poliţie rutieră sau locală încercam să fluidizăm”, a spus, marți după-amiază, Nicuşor Dan la Palatul Parlamentului.