‘Grup Feroviar Român doreşte să sublinieze faptul că dispune de finanţarea necesară achiziţionării BDZ Cargo. În ceea ce priveşte informaţiile privind anularea privatizării operatorului de stat de transport feroviar de marfă din Bulgaria, dorim să precizăm că decizia de anulare a aparţinut statului bulgar. Autorităţile bulgare au luat această hotărâre după ce BDZ Cargo a trimis o scrisoare de informare Agenţiei de Privatizare, prin care a arătat că nu poate oferi garanţii şi un termen limită pentru ridicarea sechestrului pus pe acţiunile sale’, se arată în comunicatul citat.

Potrivit comunicatului, Grup Feroviar Român aşteaptă să vadă care va fi finalitatea acestui proces, aceeaşi atitudine fiind adoptată şi de toţi ceilalţi competitori care au ajuns pe lista scurtă.

Agenţia de privatizare şi de monitorizare post-privatizare de la Sofia a anunţat joi suspendarea procedurii publice de privatizare a transportului feroviar de marfă.

Motivul evocat pentru anularea procedurii este o scrisoare primită din partea holdingului BDZ, proprietar al companiei BDZ Cargo, care urma să fie privatizată, în care se afirmă că nu se ştie când va fi ridicată poprirea impusă asupra societăţii. Decizia de suspendare a privatizării este consultată cu Ministerul Transporturilor, se afirmă într-un comunicat de presă al agenţiei de privatizare.

La sfârşitul lunii mai, noul ministru bulgar al transporturilor, Danail Papazov, a anunţat că va încerca să oprească procedura de privatizare a transportului feroviar de marfă. În cursul ceremoniei de preluare a funcţiei, Papazov a spus că Bulgaria se confruntă cu un deficit de locuri de muncă şi trebuie să facă efortul de a păstra o companie cu mii de angajaţi. El a subliniat însă că nu se va grăbi să ia o decizie şi că mai întâi va analiza situaţia.

Cei patru candidaţi pentru privatizarea companiei BDZ Cargo au fost SC Compania Grup Feroviar Român, Bucureşti; Bulgarian Cargo Express, Sofia; Donau-Finanz BeteiligungsGmbH, Viena; First Investment Bank, Bulgaria.

SURSA: Agerpres