General Motors nu a decis să susţină oferta companiei canadiene Magna de preluare a Opel, aşa cum era de aşteptat, şi a cerut informaţii guvernului german despre sprijinul financiar de stat disponibil în cazul vânzării constructorului auto către fondul de investiţii RHJ.

„Subiectul (ajutorului de stat pentru RHJ – n.r.) a fost discutat de conducerea grupului”, a spus o sursă apropiată grupului american GM.

Managementul GM înclina, vineri, spre acceptarea ofertei producătorului de piese auto Magna, în cooperare cu banca rusă Sberbank, după presiuni în acest sens din partea executivului german, potrivit mai multor surse apropiate discuţiilor.

„Conducerea GM s-a întrunit vineri pentru a discuta opţiunile pentru Opel. Nu a fost luată nicio decizie”, se arată într-un comunicat al grupului.

Guvernul german sprijină oferta Magna, considerată cea mai bună soluţie pentru salvarea unui număr cât mai mare de locuri de muncă, urmând să sprijine tranzacţia prin ajutoare de stat în valoare de 4,5 miliarde de euro.

Germania a arătat o disponibilitate mai redusă pentru a susţine oferta RHJ şi nu a specificat la cât s-ar putea ridica un ajutor de stat pentru fondul de investiţii.

Potrivit unui oficial german implicat în negocierile pentru vânzarea Opel, discuţiile vor fi reluate la începutul săptămânii următoare.

„Discuţiile dintre guvern şi GM vor fi continuate la începutul săptămânii următoare”, a spus el.

Oferta Magna vizează preluarea unor pachete de acţiuni la Opel de câte 27,5% de către compania canadiană şi Sberbank, o participaţie de 10% ar urma să intre în posesia angajaţilor Opel, iar GM ar urma să păstreze restul de 35%.

Producătorul rus de autovehicule GAZ ar putea deveni partener industrial al Opel, cu opţiunea de a achiziţiona participaţia Sberbank.

Negociatorii GM au evidenţiat, în mai multe rânduri, aspectele pozitive ale ofertei RHJ, susţinând că planul de restructurare al fondului de investiţii ar fi mai uşor de implementat decât cel al Magna.

La prima fază a negocierilor de vânzare au participat şi producătorii de auto Fiat şi Beijing Automotive, însă cele două companii au renunţat ulterior.

SURSA: Mediafax