Germania spune stop consumului de motorină. Această importantă putere economică a anunțat că locomotivele sale nu vor mai folosi motorină începând cu anul 2040. Mai exact, Deutsche Bahn, operatorul feroviar de stat din Germania, şi-a anunţat intenţia de a elimina complet motorina din combustibilii utilizaţi de flota sa de locomotive.

Motorina ar urma să fie înlocuită cu biocombustibili până în anul 2040.

„Cele 3.000 de vehicule diesel din flota noastră vor fi transferate gradual spre utilizarea de combustibili alternativi, începând din acest an”, a declarat, duminică, directorul general de la Deutsche Bahn, Richard Lutz.

Eliminarea treptată a motorinei, punctele principale ale planului ecologic

El a arătat că eliminarea treptată a motorinei până în 2040 este unul dintre punctele principale ale planului ecologic.

„Pe lângă trecerea la energie electrică verde în proporţie de 100%, eliminarea treptată a motorinei până în 2040 este unul dintre punctele principale ale planului nostru ecologic”, a adăugat Lutz.

Deutsche Bahn intenţionează să se bazeze pe biocombustibili, printre altele, care sunt produşi din resturi şi deşeuri, astfel încât producţia de biocombustibili să nu concureze cu producţia de alimente.

Deutsche Bahn țintește doar locomotive care funcţionează cu hidrogen

Cu privire la noile sale vehicule, Deutsche Bahn a precizat că, în viitor, va cumpăra doar locomotive care funcţionează cu hidrogen sau pe baterie.

DB Cargo, subsidiara de transport de marfă a Deutsche Bahn, a anunţat, la rândul său, obiective similare la mijlocul lunii ianuarie, inclusiv utilizarea aşa-numitelor locomotive dual-power, care pot face trecerea de la un motor electric la unul convenţional pe motorină şi în acest mod pot fi utilizate atât pe liniile electrificate, cât şi pe liniile secundare.

În România operează DB Cargo

Trebuie spus că Deutsche Bahn şi-a anunţat intenţia de a investi 13,6 miliarde de euro în infrastructura feroviară din Germania în acest an. Operatorul feroviar german vrea să modernizeze 1.800 de kilometri de cale ferată, 2.000 de macazuri, 140 de poduri şi 800 de staţii. În România operează DB Cargo Romania, membră a grupului Deutsche Bahn AG.

Prezentă pe piaţa locală din anul 2000, DB Cargo Romania este alcătuită, în prezent, din peste 700 de angajaţi care asigură, prin cele 60 de locomotive şi peste 3.000 de vagoane dispuse pe întreaga reţea feroviară din ţară, transporturi naţionale şi internaţionale.

Trebuie amintit că în noiembrie 2020 s-a anunțat că trenurile diesel din Germania ar putea să dispară în viitorul apropiat din Germania, urmând să fie înlocuite cu trenuri alimentate de hidrogen. Acest proiect-pilot vine în contextul în care până în 2038, principalul operator feroviar german dorește să folosească 100% trenuri ecologice în rețeaua sa.