Aşa cum era de aşteptat, varianta de serie a fostului concept B-Max, prezentat publicului cu exact un an în urmă, tot la Geneva, nu are multe elemente noi. Deschiderea celor patru uşi se face de această dată manual şi nu electric dezvăluid deja cunoscuta absenţă a pilonului B. Graţie acestei inovaţii Ford a reuşit să pună la dispoziţia pasagerilor o cale de access spre habitaclu cu lăţimea de peste 1,5 metri. Pentru comparaţie, uşile din spate ale unor modele concurente precum Opel Meriva sau Renault Grand Modus, se deschid doar circa 70 cm. Prin urmare, avem de-a face cu un vehicul care oferă o lăţime de două ori mai mare a căii de acces faţă de cea a competitorilor cu sisteme clasice de deschidere a uşilor, uşurând semnificativ intrarea şi ieşirea de pe locurile din spate sau încărcarea şi descărcarea bagajelor.
Deşi are o platformă comună cu Fiesta, B-Max este mult mai versatil decât celălalt model de clasă B al Ford. De altfel, chiar oficialii companiei preferă să numească maşina „vehicul multi-activity compact premium.”
Joerg Beyer, director global pentru linia de autovehicule de clasă mică a Ford, consideră că “B-Max este rezultatul unei gândiri inovative, de la conceptul unic al uşilor până la motorul avansat EcoBoost de 1 litru, la puternicul sistem de control vocal SYNC. Clienţii care caută un autovehicul compact şi versatil au acum o alegere nouă şi incitantă.” Datele oferite de Ford arată că noul model are puţin peste patru metri lungime fiind cu doar 11 cm mai lung şi cu 12 cm mai înalt decât varinta cu cinci uşi a lui Fiesta. Este, de asemenea, cu 32 cm mai scurt decât noul C-MAX. Prin urmare B-Max poate fi considerat o maşină perfectă pentru transportul în aglomerările urbane.
O nouă gamă de motoare
Cea mai interesantă şi modernă variantă de propulsie pentru B-Max este, desigur, motorul EcoBoost de 1 litru a cărui producţie a început la Craiova. Acesta poate fi comandat în două variante de putere, 100 CP sau 120 CP. Din capitolul propulsoare alimentate cu benzină mai fac parte şi unităţile Duratec de 1.6 litri – 105 CP şi 1.4 litri – 90 CP. Consumul anunţat pentru varianta EcoBoost, 1 litru – 120 CP, dotat cu sistem Start-Stop este de numai 4,9 litri pentru fiecare 100 km. Clienţii care preferă motoare diesel vor avea la dispoziţie două unităţi Duratorq. Cel de 1.6 litri, care dezvoltă 95 CP, are un consum de 4 litri în timp ce varianta mai mică, de 1.5 litri şi 75 CP are, conform Ford, un consum de 4,1 litri.
Pentru a sublinia performanţele gamei sale de propulsoare, Ford ne-a pus la dispoziţie o comparaţie între varianta B-Max EcoBoost 1.0 – 120 CP cu Start-Stop şi Opel Meriva ecoFLEX 1.4 – 120 CP cu acelaşi sistem de oprire şi repornire a motorului. Datele arată că B-Max consumă cu 0,8 litri/100km mai puţin decât principalul său competitor având şi emisii de CO2 mai reduse cu 20g/km.
Este important de menţionat că noul B-Max are în dotare şi performantul sistem de conectivitate SYNC cu activare vocală. Acesta permite utilizatorilor să se conecteze la telefoanele mobile şi playerele de muzică prin Bluetooth sau USB, să efectueze apeluri telefonice hands-free şi să controleze muzica şi alte funcţii utilizând comenzile vocale. Poate transfera automat informaţiile de contact de la un dispozitiv Bluetooth conectat la autovehicul, permite activarea apelurilor către contacte folosind comenzile vocale directe şi citeşte mesajele text de la telefoanele conectate prin Bluetooth. SYNC include dotarea Emergency Assistance, concepută să îi ajute pe pasageri să solicite ajutor în cazul unei coliziuni. Asta în cazul puţin probabil al unui impact pentru că B-Max este primul autovehicul din segmentul său care oferă sistemul Active City Stop, creat să îi ajute pe şoferi să evite coliziunile la viteză mică în trafic staţionar sau care se deplasează încet înainte.
Preţurile noului B-Max pentru piaţa din România vor fi anunţate pe 23 martie.
Corespondenţă de la Geneva
Mai multe detalii despre Ford B-Max, dar şi despre alte premiere şi evenimente care au avut loc la expoziţia auto de la Geneva puteţi găsi în revista Capital de săptămâna viitoare.