Guvernul ne pregăteşte o nouă modificare a taxei de primă înmatriculare. Mai nou, această taxă va purta numele de “timbru de mediu”, după ce anterior se mai numise şi “taxa pe poluare” sau “taxa pentru emisiile poluante”.
Analizând mecanismul de calcul al timbrului de mediu, aşa cum apare el în proiectul de ordonanţă de urgenţă, constatăm că:
1. timbrul de mediu se calculează nu numai în funcţie de emisiile de carbon, dar şi în funcţie de norma de poluare, de capacitatea cilindrică a motorului (creşte) şi de vechimea maşinii (scade). Tragem concluzia că gramul de CO2 este mai periculos pentru mediu dacă este emis de o maşină de lux, cu motor mare, decât de una populară, cu motor mic.
2. timbrul este o taxă foarte progresivă. Gramul de CO2 poate costa 0, 30 Euro dacă este emis de o maşină cu motor EURO 5 cu motor sub 1000 cm², până la 80, 19 euro dacă maşina are doar Euro 3 şi peste 3000 cm² (mai mare de 267 ori!!!). Să nu uităm că în cazul autoturismelor mai există o taxă extrem de progresivă – impozitul local, plătibil anual.
3. Timbrul de mediu scade abrupt în cazul maşinilor vechi.

CITIȚI ANALIZA COMPLETĂ, AICI