Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Agricultură

Piața grâului: Franța pierde teren în fața regiunii Mării Negre

Autor: | | 0 Comentarii | 499 Vizualizari

Cultivatorii francezi de grâu trebuie să îşi reducă costurile, în special la capitolul transport, dacă vor să pună capăt vânzărilor în pierdere şi să îşi recâştige procentele de piaţă pe care le-au pierdut în faţa producătorilor din regiunea Mării Negre şi a altora, a apreciat marţi Asociaţia producătorilor de grâu din Franţa (AGPB), informează Reuters.

De asemenea, Franţa, cel mai mare producător de grâu din Uniunea Europeană, trebuie să facă investiţii pentru modernizare în valoare de 14 miliarde de euro în următorii 15 ani, a apreciat AGPB. 

Supra-oferta mondială de grâu şi competiţia venită din partea producătorilor din Rusia şi Ucraina a dus la scăderea preţurilor la grâu în Franţa începând din 2013. În plus, vremea proastă de anul trecut a făcut ca Franţa să înregistreze cea mai slabă recoltă la grâu din ultimii 30 de ani. 

"Niciodată o situaţie dificilă nu a durat atât de mult", a declarat presei preşedintele AGPB, Philippe Pinta, adăugând că 40% din cultivatorii francezi de grâu au avut pierderi anul trecut. "Ceea ce putem face, pentru a ne redobândi competitivitatea, este să reducem costurile. Pe termen mediu, obiectivul nostru este să fim competitivi la un preţ de vânzare al grâului de 140 de euro pe tonă, care ar permite fermierilor să înregistreze un profit", a spus Philippe Pinta, apreciind că ar putea dura 10 ani până când acest obiectiv va fi atins pentru că este nevoie de economii în multe domenii. 

Potrivit lui Philippe Pinta, în prezent cultivatorii francezi produc grâu la un preţ de aproximativ 175 de euro pe tonă dar în ultima vreme l-au vândut la 130-135 de euro pe tonă. 

Sectorul logistică va fi unul din modalităţile principale prin care poate fi îmbunătăţită competitivitatea grâului francez, a subliniat Philippe Pinta. Acesta a făcut un apel către Guvernul de la Paris să îmbunătăţească transportul feroviar de marfă, care este mai ieftin decât transportul rutier, iar un transport mai bun ar putea permite reducerea cu 5-10 euro a preţului tonei de grâu. De asemenea, Philippe Pinta a cerut o reducere a taxelor la grâu, după ce recent ministrul francez al Agriculturii, Stephane Travert a anunţat o revizuire a sistemului de taxe din sectorul agriculturii. 

AGERPRES

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.