Combinaţia dintre performanţele off-road supreme şi dinamica superioară pe şosea atât de specifică unui Sports Activity Vehicle intră într-un alt segment de automobile. Prin prezentarea celui mai nou şi mai mare model X, BMW îşi continuă actuala ofensivă de produs în clasa de lux printr-un automobil fascinant. În noul BMW X7, luxul, diversitatea şi sportivitatea se îmbină pentru a forma o entitate unică. Testele au demonstrat în mod impresionant experienţa de condus de care te poţi bucura în ambianţa sofisticată a interiorului automobilului, chiar şi în condiţii climatice nefavorabile şi cel mai variat teren.

Debutul noului BMW X7 face parte din actuala ofensivă de modele pe care BMW Group o derulează în segmentul de lux, care este un elemente-cheie al strategiei NUMBER ONE > NEXT a companiei. Modelul va fi construit la uzina BMW din Spartanburg (SUA), iar lansarea pe piaţă, inclusiv România, va începe în martie 2019.

 

Cu o lungime de 5.151 de milimetri, o lăţime de 2.000 de milimetri şi o înălţime de 1.805 milimetri şi un ampatament de 3.105 milimetri, BMW X7 afişează proporţii armonioase şi se impune ca nou lider al familiei de modele BMW X. Noul limbaj de design, definit de linii clare şi suprafeţe ample, intensifică aura de forţă a automobilului.

Partea frontală proeminentă, cu grila BMW foarte mare, oferă maşinii o prezenţă impresionată. BMW X7 vine echipat standard cu faruri LED, în timp ce farurile BMW laser opţionale au o rază de acţiune a fazei lungi de până la 600 metri şi pot fi identificate uşor prin elementele X de culoare albastră din interiorul farurilor. Caracteristicile definitorii ale automobilului când este privit din lateral sunt geamurile mari, garda la sol mare şi linia lungă a acoperişului. Liniile orizontale, luminile LED subţiri şi hayonul divizat în două secţiuni accentuează imaginea modernă a părţii spate.

 

Cantitatea generoasă de elemente cromate adaugă la eleganţa luxoasă a BMW X7. Automobilul este echipat standard cu jante de 20 de ţoli, din aliaj uşor, în timp ce variantele de 21 şi 22 de ţoli pot fi alese din lista de opţionale.

Spaţiul şi versatilitatea interiorului sunt subliniate de includerea în echiparea standard a trei rânduri de scaune (care oferă loc pentru până la şapte persoane) în noul BMW X7. Cei doi pasageri din rândul al treilea beneficiază de scaune integrale, cu cotiere, suporturi pentru pahare şi porturi USB. Opţional, rândul din mijloc poate fi compus din două scaune individuale. Toate scaunele sunt reglabile electric la apăsarea unui buton. Capacitatea portbagajului poate fi extinsă de la 326 la un maxim de 2.120 de litri, după cum se doreşte.

Disponibil standard şi operat electric, acoperişul panoramic din sticlă este combinat cu geamuri foarte mari care oferă interiorului noului BMW X7 sentimentul de lumină şi deschidere. Pe lângă elementele de sticlă din faţă şi din centru, acoperişul panoramic dispune şi de o secţiune suplimentară în spate. În consecinţă, pasagerii din rândul al treilea se pot bucura de un sentiment de spaţiu îmbunătăţit.

 

Portofoliul de motorizări disponibil la lansare cuprinde un motor V8 nou dezvoltat la BMW X7 xDrive50i (nu este disponibil în Europa), un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, pentru BMW X7 xDrive40i şi două motoare diesel cu şase cilindri dispuşi în linie care propulsează BMW X7 xDrive30d şi modelul M Performance BMW X7 M50d. Tehnologia BMW TwinPower Turbo pentru motoarele pe benzină cuprinde turbocompresor, injecţie directă High Precision, gestiune complet variabilă a supapelor VALVETRONIC şi control variabil al arborelui cu came Double-VANOS. Pe partea de motorizare diesel, gama de măsuri tehnologice include turbocompresoare şi injecţie directă common-rail direct cu piezoinjectoare. Toate motoarele îşi transferă puterea prin intermediul transmisie Steptronic cu opt trepte. Sistemul de control al emisiilor pentru motoarele pe benzină include filtru de particule de benzină, care minimizează emisiile de particule, în timp ce modelele diesel beneficiază de tehnologia BMW BluePerformance care cuprinde filtru de particule, catalizator de oxidare, catalizator de absorbţie a oxidului de azot (NOx) şi un catalizator SCR cu injecţie AdBlue pentru reducerea emisiilor de oxid de azot. Echipate astfel, toate variantele de model ale noului BMW X7 îndeplinesc cerinţele standardelor de emisii Euro 6d-TEMP.

BMW X7 dispune standard de o varietate de tehnologii de şasiu, inclusiv suspensie adaptivă cu amortizoare controlate electronic şi suspensie pneumatică pe ambele punţi. Garda la sol a automobilului poate fi variată cu până la 80 de milimetri pentru a se potrivi fiecărei situaţii – fie prin apăsarea unui buton, fie prin utilizarea BMW Display Key. 

 

Disponibil standard la BMW X7, BMW Live Cockpit Professional cuprinde un panoul de instrumente complet digital şi un display central, fiecare având o diagonală a monitorului de 12,3 ţoli (31,24 cm). Asistentul Personal Inteligent BMW, inclus în sistemul de operare din martie 2019 sau disponibil ulterior prin Remote Software Upgrade, prezintă cele mai noi evoluţii în domeniul conectivităţii digitale.

Noul BMW X7 este echipat standard cu Park Distance Control (PDC / controlul distanţei de parcare), care include senzori atât în faţă, cât şi în spate. Asistentul de parcare (şi el disponibil standard) este capabil să selecteze şi să manevreze automat în spaţiile paralele cu drumul. Sistemul controlează toate maneverele automobilului la parcare – acceleraţie, frână, direcţie şi orice schimbare de viteze necesară. 

O altă ilustrare a progresului actual făcut de BMW spre condusul autonom este oferită de Reversing Assistant. Când este părăsit un spaţiu de parcare sau se manevrează într-o zonă închisă, această funcţie oferă un nivel de asistare inexistent la vreun alt constructor.