Noua dronă Gremlin ar putea sprijini misiunile de supraveghere și atac, potrivit dezvoltatorului său, Dynetics, din Alabama, informează NationalInterest.

În 2018, Agenția guvernului american pentru proiecte de cercetare avansată în domeniul apărării (DARPA) a acordat Dynetics un contract pe doi ani, în valoare de 40 de milioane de dolari, pentru proiectarea și construirea mai multor drone Gremlin. Compania se așteaptă să testeze noile drone cu o navă mamă C-130 la sfârșitul anului.

Gremlin face parte dintr-un amplu efort depus de DARPA și alte agenții militare pentru a dezvolta vehicule aeriene fără pilot, mici și ieftine, care pot spori capacitățile avioanelor de război existente.

Oficiul de capabilități strategice al Pentagonului lucrează deja la drone-spion Perdix, de o singură utilizare, care se lansează de pe avioanele de luptă.

DARPA lucrează de fapt la un fel de „șină de rachete zburătoare”. În esență, un pilon cu arme robotizate autopropulsate care se poate desprinde de un avion de luptă în timp ce își poartă propriile rachete.

Și Oficiul pentru Cercetări Navale dezvoltă o dronă, numită Dash-X, care va fi lansată din avioanele de blocare a radarelor EA-18G și care poate ajuta la suprimarea apărării aeriene a inamicului.

În urmă cu 5 ani, Forțele Aeriene au acordat companiei Kratos suma de 41 de milioane de dolari pentru a proiecta o dronă de atac de 30 de metri lungime, „independentă de pistă”, numită Low-Cost Attritable Aircraft. LCAA s-ar putea lansa printr-o catapultă și, potrivit armatei, ar trebui să fie suficient de ieftină pentru o producție rapidă în masă.

Kratos construiește deja drone țintă BQM-167, MQM-178 și BQM-177 pentru armata SUA și are autofinanțare pentru drona de atac XQ-222.

În martie 2018, Pentagonul a dat Kratos permisiunea de a exporta o versiune armată a BQM-167 pe care o numește „Mako”. Laboratoarele de cercetare a forțelor aeriene testează, de asemenea, Mako ca un potențial robot pentru avioane de luptătă cu echipaj.

Managerul programului Dynetics a sugerat că drona Gremlin, dacă va intră efectiv în serviciul de primă linie, ar putea purta, într-o bună zi, chiar și arme. “Vehiculele aeriene fără pilot utilizate în diverse operațiuni viitoare vor transporta o varietate de senzori și alte sarcini utile”, a spus Keeter.

”Când își îndeplinesc misiunea, se întorc la platformele cu pilot, pentru a fi recuperate la o bază de operare, pot fi reparate rapid și readuse în luptă. Potențialul de a copleși în mod continuu un adversar este extraordinar”, adaugă acesta.