Puţine limuzine de clasă D se pot lăuda cu tracţiune pe patru roţi. Subaru Legacy a făcut din această calitate o tradiţie. Însă datinile nipone se dovedesc a fi destul de costisitoare.

Subaru este o marcă mai puţin cunoscută în România. Cu toate acestea, marca niponă există de ani buni pe piaţa autohtonă şi are destule modele care ar putea deveni interesante pentru cumpărători. Impreza, Forester, Tribeca, motoare boxer, tracţiune integrală – începe să vă sune cunoscut? Sunt sigur că da. Ei bine, începând din această lună,  Subaru a adus pe piaţa românească două noi interpretări de design şi tehnologie pentru modelele Legacy şi Outback. De ce două deodată? Pentru că, în afara caroseriei şi a câtorva detalii tehnice, ambele maşini sunt aproape identice. În habitaclu cel puţin, diferenţele sunt aproape insesizabile.

Tradiţia, pe primul plan

Subiectul testului efectuat de Capital,  noul Legacy, model ajuns după 20 de ani de existenţă la cea de-a cincea generaţie, are ca principal atu comportamentul rutier, care se situează peste media vedetelor din segmentul D al pieţei. Şi ne referim aici la modele precum Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Toyota Avensis, Renault Laguna sau Opel Insignia. Acest comportament este generat de un nou tip de şasiu şi, mai ales, de vibraţiile reduse şi de centrul de greutate situat foarte jos, specifice maşinilor cu motoare boxer, cu patru cilindri dispuşi orizontal opus. De altfel, acest tip de motor este elementul cel mai lăudat atunci când se vorbeşte despre un Subaru. Dieselul de 2 litri, care dezvoltă 150 CP, este extrem de silenţios chiar şi la turaţii superioare, iar odată ce atinge o plajă de turaţii optimă, acceleraţia devine continuă şi lină, fără zvâcniturile caracteristice multora dintre modelele concurente. Despre designul exterior nu sunt multe de spus, iar aprecierile nu pot fi decât subiective. Nu poate fi ignorat însă aerul oarecum îmbătrânit. Dar când vine vor­ba de acest aspect, oficialii Subaru preferă să invoce „tradiţia“. La primul contact cu habitaclul, atenţia îţi este atrasă de spaţiul mare pus la dispoziţia ocupanţilor, dar şi de numeroasele echipamente de comandă şi control. Din nefericire, multe dintre materialele utilizate, în special plasticul, existent din belşug, dau un aer desuet şi ieftin. Şi şezutul scaunelor pare a fi surprinzător de scurt.

Un model penalizat de preţ

Dincolo de micile detalii deranjante legate de calitatea materialelor, Subaru Legacy dispune de multe atuuri în lupta cu concurenţa, dar şi un dezavantaj major. La avantaje, trebuie menţionată tracţiunea integrală AWD, care face toţi banii atunci când ai nevoie de ea. Şi să nu uităm că vine iarna. Consumul redus este un alt atu al maşinii, iar sistemul de suspensie, extrem de performant, menajează articulaţiile pasagerilor chiar şi pe drumurile pline de gropi ale patriei.

Dezavantajul major, mai ales pentru piaţa autohtonă, este preţul. Mulţimea de echipamente prezente încă din varianta de bază pare să fi împins preţul prea sus. Cel mai ieftin Legacy costă 28.310 euro, cu mult peste con­cu­renţii care oferă maşini cu tracţiune integrală, cum sunt Opel Insignia cu dotarea opţională Adaptive 4X4 sau VW Passat 4 Motion. Dacă adăugăm şi că varianta cea mai ieftină cu motor diesel costă minimum 30.690 de euro, este clar că maşina va fi destul de greu de vândut pe o piaţă gu­vernată de discounturi. Cu toate acestea, pentru cunoscători, Legacy poate fi o opţiune cel puţin interesantă.

185-41967-39_subarulegacy2sus_46.jpgSubaru Legacy
Motorizare:    2.0 D
Putere (CP):    150
Viteza maximă (km/h):    206
Acceleraţie 0-100 km/h:    9,3 sec.
Consum mediu (l/100 km):    5,9
Emisii CO2 (g/km):    156
Preţ (euro):    30.690

Concurenţa

185-41968-39_insigniaconcurenta_46.jpgOpel Insignia 4X4
Motor    2.0 CDTI
Putere (CP)    190
Viteza maximă (km/h)    224
Acceleraţie 0-100km/h    8,8 sec.
Consum mediu (l/100km)    6,7
Emisii CO2 (g/km)    174
Preţ (euro)    24.300

185-41969-39_vwpassatconcurenta_46.jpgVW Passat 4Motion
Motorizare    2.0 TDI
Putere (CP)    140
Viteza maximă (km/h)    204
Acceleraţie 0-100 km/h    10,2 sec.
Consum mediu (l/100km)    6,0
Emisii CO2 (g/km)    158
Preţ (euro)    25.250

185-41970-39_bmwconcurenta_46.jpgBMW 320 xdrive
Motorizare    2.0 D 
Putere (CP)    177
Viteza maximă (km/h)    224
Acceleraţie 0-100 km/h    8,2 sec.
Consum mediu (l/100km)    5,4
Emisii CO2 (g/km)    143
Preţ (euro)    36.710

Te-ar putea interesa și: