Un studiu de piaţă privind insolvenţa, realizat de Flanco, a arătat că 80% dintre cei intervievaţi au auzit despre insolvenţă iar, dintre aceştia, numai 25% (sau 20% din total celor intervievaţi) cunosc o firmă aflată în proces de insolvenţă.

Studiul a relevat că din cei 25% care cunosc o firmă aflată în insolvenţă, 50%  (sau 10% din total intervievaţi) nu ar cumpăra de la ea.

Potrivit Flanco, unul dintre motivele care i-ar determina pe cei 50% dintre cei care cunosc o firmă aflată în insolvenţă să cumpere de la ea este aceea că se aşteaptă ca respectiva companie să aibă oferte foarte bune.

 „Punând cap la cap toate datele din studiu am ajuns la concluzia că insolvenţa afectează cu maxim 5% cifra de afaceri a companiei. Declanşarea procesului de insolvenţă în decembrie 2009 a compromis vânzările numai pe termen scurt şi, după cum am anunţat deja, în martie 2010 am reuşit să recuperăm cota de piaţă până la nivelul lui ianuarie 2009, ” declară Adrian Olteanu, CEO Flanco.

 Retailerul Flanco, care deţine 70 de magazine, dintre care 8 în Bucureşti, estimează ieşirea din insolvenţă în septembrie 2010.

 „Atenţia noastră este orientată acum cu precădere în implementarea unei noi identităţi şi în oferirea către clienţi a unui argument de vânzare nou şi unic, care să ne diferenţieze de media pieţei şi să ne poziţioneze în preferinţele clienţilor ca destinaţie favorită”, a mai spus Olteanu.

 Studiul de piaţă privind insolvenţa a fost realizat la nivel naţional, în luna mai, de către compania de cercetare a pieţei Mednet, pe un eşantion reprezentativ de 2.300 de persoane.

SURSA: Flanco