Femeile din Anglia cheltuiesc saptamanal cu aproape 600 de milioane de euro mai mult decat barbatii, iar puterea lor de cumparare a depasit aria traditionala a cumparaturilor de haine si alimente, incluzand acum si masini, aparatura pentru locuinta si vacante, se arata intr-un studiu efectuat de Research Now pentru Visa UK pe un esantion de peste 1.000 de persoane cu varste de peste 16 ani.

 

Studiul a relevat ca, incepand din anii 1990, autonomia femeilor in ceea ce priveste deciziile financiare a crescut cu peste 30% in timp ce autonomia barbatilor s-a diminuat cu 20%.

Femeile din Anglia controleaza 68% din toate cheltuielile pentru gospodarie si au de doua ori mai multa influenta decat partenerii lor in alegerea vacantelor (18% comparativ cu 7%) si imbunatatirea locuintei (34% comparativ cu doar 17%).

Totodata, raportul Visa arata ca in timp ce generatiile anterioare luau decizia de achizitie in functie de activitati tipice femeilor si respectiv barbatilor, cuplurile de astazi sunt mult mai predispuse sa ia deciziile majore impreuna.

Principalele cinci bunuri pentru care partenerii decid in egala masura sunt vacantele (75%), creditul ipotecar (69%), aparatura pentru locuinta (59%), asigurarile pentru locuinta (51%) si masina (51%).  

 

O alta tendinta relevata de catre studiu este aceea ca tinerele cupluri sunt mult mai independente. 61% dintre cuplurile tinere din Anglia considera ca isi pot cheltui banii ramasi disponibili indepedent de partenerul lor, dupa ce au hotarat impreuna asupra achizitiilor majore.

 

Sursa: Capital