Fondatorii reţelei MedLife, care au încasat în noiembrie circa 17 milioane euro din vânzarea a 29% din acţiuni, ar putea folosi o parte din bani în două proiecte rezidenţiale şi trei pensiuni ecologice în Deltă, într-un hotel din Bulgaria, precum şi în extinderea firmei de ambarcaţiuni NauticLife.

Acţionarii reţelei de clinici MedLife, familia Marcu şi IFC, au vândut 36,25% din titluri fondului privat SGAM Eastern Europe, deţinut de o subsidiară a grupului Societe Generale, tranzacţie estimată la peste 20 milioane euro. Familia Marcu deţine în continuare pachetul majoritar, respectiv 51%, iar IFC are 12,75%.

Înainte de încheierea tranzacţiei, IFC deţinea 20% din capitalul social al MedLife, iar pediatrul Mihaela Gabriela Cristescu şi cei doi fii ai acesteia, Mihail Marcu, fost bancher, şi Nicolae Marcu, medic psihiatru, aveau 80% din acţiuni. IFC s-a alăturat companiei în 2006, în urma unei tranzacţii de cinci milioane dolari.

„Banii sunt ai familiei”

„Banii sunt ai familiei, nu au nicio treabă cu MedLife care este o companie foarte bogată, cu depozite mari la bancă şi un cash-flow generos, chiar şi în criză. Este un exit total, IFC a luat banii şi i-a dus în America, noi i-am pus la bancă. O sa facem şi noi business-urile noastre, o să ne uităm în stânga şi în dreapta. (…) Banii aceştia nu vrem să îi băgăm imediat, ci vrem să vedem cum se mai aşează piaţa. Nu există o disponibilitate să bagăm banii dintr-o dată. Trebuie să vedem ce se întâmplă în trimestrul întâi şi al doilea, tragem linie şi adunăm. Nu am luat banii aceştia să îi aruncăm acum pe piaţă”, a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie MedLife, Mihai Marcu.

El a admis că o parte din banii obţinuţi în urma vânzării vor fi folosiţi pentru o serie de proiecte pe care le are în plan familia Marcu.

„Avem business-ul de bărci, investiţii în Deltă şi un hotel în faza de construcţie în Bulgaria, ultimul proiect fiind sistat. Doar o sumă mică va merge spre aceste proiecte, nu este o grabă. Vedem ce oportunităţi există în piaţă”, a explicat Marcu.Viitorul hotel se află în satul Vetren- Silistra, în apropiere de Dunăre.

„În Bulgaria lucrăm mai uşurel, fiind criză. Văzând ce s-a întâmplat iarna trecută am preferat să conservăm proiectul şi să continuăm doar cu mici ajustări ale construcţiei realizate de divizia de construcţii de la NauticLife. În momentul acesta nu vrem să băgăm bani în hotel”, a precizat preşedintele MedLife.

Investiţii în imobiliare

Un alt proiect vizează construcţia unui complex rezidenţial cu 29 de case de vacanţă pe un teren de 48.000 de metri pătraţi în localiatea Dunavăz de Jos- Tulcea, valoare investiţiilor fiind estimată la două-trei milioane euro.

„Fiecare casă va avea loc de andocare pentru barcă, iar în complex va fi construit un far după modelul celui de la Sulina. Terenul este cumpărat de cinci-şase ani, avem logistica şi autorizaţiile. (…) Dacă simţim că trendul economic general este spre stabilizare vom începe construcţia în martie. În schimb, dacă trimestru patru 2009 va avea o cădere mai mare de 1% faţă de 2008, ne mai gândim. (…) Piaţa de case de vacanţe merge mult mai bine. Tot ceea ce a însemnat case vacanţe în zone bune s-a vândut foarte bine pentru că cei care au bani mulţi au decis să aleagă o investiţie pe care o pot utiliza”, potrivit lui Marcu.

Preţul de vânzare a unei case din complexul rezidenţial va fi cuprins între 100.000 şi 120.000 euro.

Preşedintele MedLife a adăugat că după începerea lucrărilor casele vor începe să fie livrate în maxim 12 luni.

Marcu vrea şi pensiuni ecologice şi extinderea NauticLife
0-44532-iaht.jpg
De asemenea, familia Marcu are în vedere deschiderea a trei pensiuni ecologice, prin proiecte europene, fiind cumpărate deja case în Delta Dunării, respectiv în Sulina, în Sfântul Gheorghe şi Bălteni. La acestea se adaugă un alt proiect rezidenţial ecologic în localitatea Dunavăz de Sus, asemănător ca dimensiune cu complexul rezidenţial de case de vacanţă.

În ceea ce priveşte firma importatorare de iahturi şi ambarcaţiuni de agrement NauticLife, va fi deschis un showroom în Tulcea la începutul anului viitor, bugetul ridicându-se la 250.000 euro. Firma a deschis anul precut primul show-room la Mogoşoaia, iar în perioada următoare va fi extins şi va fi adusă o gamă mai largă şi variată de ambarcaţiuni.

„Luăm în calcul şi un showroom la Constanţa, sigur este că vom avea măcar o reprezentanţă pentru că vrem să ne mărim activitatea în zonă. Pentru NauticLife facem investiţii mari pentru participarea la târguri care sunt foarte scumpe şi pentru promovare pentru că vrem să dezvoltăm în următorii trei-patru ani o piaţa de profil în România, în condiţiile în care se importă de cinci ori mai puţine ambarcaţiuni decât oricare altă ţară, inclusiv decât Bulgaria şi Ungaria. Nu există această tradiţie” a completat preşedintele MedLife.

Marcu a menţionat că proiectele rezidenţiale şi pensiunile vor fi realizate de NauticLife sau de alte companii pe care familia le deţine, dar care nu au activitate.

Creditele bancare nu sunt excluse

În plus, pentru finanţarea acestor proiecte se iau în calcul credite bancare, atragerea unor fonduri de investiţii sau a unor persoane fizice.

„Vrem să atragem şi fonduri din afară. Există trei sau patru discuţii generale cu diverse fonduri care vor să investească, dar nu sunt avansate. Există şi persoane fizice cu resurse financiare care sunt interesate investească alături de noi”, a precizat Marcu.

Fondatorul reţelei de clinici a declarat că nu există în prezent alte planuri de a vinde din pachetul de acţiuni ale MedLife, însă nu exclude această posibilitate pe viitor.

„Dacă mă întrebaţi astăzi, nu intenţionăm să vindem, dar nu ştiu dacă ne oprim aici. O să vedem. Pentru mine este mai simplu, eu sunt bancher, dar pentru ceilalţi membrii ai familiei este mai greu, sunt medici şi sunt mai sentimentali. Dacă este fabrică de cuie, hotel sau serviciu medical, din punctul meu de vedere legat strict de management, este acelaşi lucru. Desigur, Medlife are pentru noi toţi o anumită conotaţie”, a mai spus Marcu.

SURSA: Mediafax