Aceasta este una dintre soluțiile rapide, găsite de reprezentanții executivului, pentru ca împotriva României să nu fie declanșată procedura de infringement. ”Deoarece Comisia Europeană a semnalat faptul că acest organism era în interiorul Ministerul Transporturilor și reglementa companii aflate în proprietatea ministerului, consiliul a trecut în subordinea noastră. Suntem la câteva săptămâni înaintea declanșării procedurii de infringement. Comisia Europeană își pierduse răbdarea”, a subliniat Chirițoiu.
Președintele autorității de concurență a spus că, este prioritar să se creeze cinci posturi pentru secretariatul consiliului. Este vorba de specialiști în ceea ce privește reglementările în domeniul feroviar, care știu să analizeze structura de costuri a companiilor feroviare.
”Faptul că am mutat consiliul de supraveghere în domeniul feroviar de la o instituție la alta nu înseamnă că am scăpat de infringement”, a adăugat Bogdan Chirițoiu.
De asemenea, Comisia Europeană dorește ca deciziile pe care le ia Comisia de supraveghere să devină executorii. Altfel spus, dacă acestea sunt atacate în instanță, să nu se blocheze execuția lor.