CONDIȚII GENERALE CARE TREBUIE ÎNTRUNITE DE CANDIDAȚI

Candidații pentru toate posturile de membru în Consiliul de administrație trebuie să întrunească în mod obligatoriu și cumulativ, următoarele condiții:

  1. nu se află în niciuna dintre situațiile prevăzute la art. 4, art. 12. alin (3), art. 30 alin. (9) sau art. 36 alin (7) din U.G nr.109/2011;
  2. nu se află în situația prevăzută la art.169 alin. (10) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare;
  3. nu se afla în situația prevăzută în art. 731 din Legea nr. 31/1990 a societăților, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. sunt apți din punct de vedere medical;
  5. au capacitate deplină de exercițiu;
  6. au studii superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de minimum 7 ani;
  7. dețin experienţă în conducerea societăților sau regiilor autonome;
  8. dețin minim 5 ani de experienta de administrare, conducere, management sau coordonare in cadrul unor entitati publice sau private;
  9. dețin cel putin 10 ani vechime totală in munca.
  10. îndeplinesc toate condițiile prevăzute de OUG nr.109/2011 și de HG nr.639/2023;
  11. își asumă îndeplinirea standardelor de integritate necesare obținerii  certificatului ORNISS la nivelul solicitat de societate (Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, ale Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, şi ale Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 353/2002)
  12. isi asumă evaluarea Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare – CNCAN în vederea avizării pentru a-și desfășura activitatea în acord cu dispozițiile NSN 23 “Norme de securitate nucleară privind selecția, pregătirea, calificarea și autorizarea personalului organizațiilor responsabile pentru proiectarea, amplasarea, construcția și montajul, punerea în funcțiune, exploatarea și dezafectarea instalațiilor nucleare” aprobate prin Ordinul CNCAN nr. 149/2021.

CONDIȚII SPECIFICE CARE TREBUIE ÎNTRUNITE DE CANDIDAȚI:

ADMINISTRATOR A (1 post):

Pentru postul de membru în Consiliul de Administrație cu competenţe în domeniul contabilităţii şi auditului statutar este necesar:

  1. să fie autorizat ca auditor financiar și să fie înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spațiul Economic European sau din Elveția sau să dețină experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public, dovedită cu documente justificative;
  2. să aibă studii superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al S.N. Nuclearelectrica SA de minimum 7 ani;
  3. să aibă experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome;
  4. să aibă minim 5 ani de experienta de administrare, conducere, management sau coordonare in cadrul unor entitati publice sau private;
  5. să aibă cel putin 10 ani vechime totală in munca.

ADMINISTRATOR B (1 post):

Pentru postul de membru în Consiliul de administrație cu studii superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul științelor economice sunt necesare:

  1. studii superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul științelor economice de minimum 7 ani;
  2. să aibă experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome;
  3. să aibă minim 5 ani de experienta de administrare, conducere, management sau coordonare in cadrul unor entitati publice sau private;
  4. să aibă cel putin 10 ani vechime totală in munca.

ADMINISTRATOR C (1 post):

Pentru postul de membru în Consiliul de administrație cu studii superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul științelor juridice sunt necesare:

  1. a) studii superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul științelor juridice de minimum 7 ani;
  2. b) să aibă experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome;
  3. c) să aibă minim 5 ani de experienta de administrare, conducere, management sau coordonare in cadrul unor entitati publice sau private;
  4. d) să aibă cel putin 10 ani vechime totală in munca.

ADMINISTRATOR D (2 posturi):

Pentru posturile de membru în Consiliul de administrație cu studii superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență în domeniul științelor inginerești – specializate in domeniul de activitate al S.N. Nuclearelectrica SA – sunt necesare:

a)studii superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul științelor inginerești – specializate în domeniul de activitate al S.N. Nuclearelectrica SA de minimum7 ani;

b)să aibă experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome;

  1. c) să aibă minim 5 ani de experienta de administrare, conducere, management sau coordonare in cadrul unor entitati publice sau private;
  2. d) să aibă cel putin 10 ani vechime totală in munca.

CRITERII DE SELECȚIE

Criteriile de selecție sunt diferențiate în următoarele grupe:

Competențe-competențe specifice sectorului de activitate a întreprinderii publice, competențe profesionale de importanță strategică, competențe de guvernanță corporativă, competențe sociale și personale, experiență pe plan local și internațional, competențe și restricții specifice pentru funcționarii publici sau alte categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice, aliniere cu scrisoarea de așteptări;

Trăsături– reputație personală şi profesională, integritate, independență, expunere politică, abilități de comunicare interpersonală, viziune;

Alte criterii-rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul și-a exercitat mandatul de administrator sau de director, înscrieri în cazierul fiscal și judiciar, criterii de gen.

MODALITATEA DE EVALUARE A CRITERIILOR DE SELECTIE

Evaluarea candidaților se face prin analiza documentară a documentelor din dosarul de candidatură, analiza informațiilor suplimentare față de cele din dosarul de candidatură solicitate de comisa de selecție și nominalizare, în scris, pentru a revizui, îmbunătăți și valida acuratețea punctajului, verificarea referințelor oferite de candidați, verificarea activității desfășurate anterior de candidați, analiza declarației de intenție si integrarea rezultatelor analizei declarațiilor de intenție formulate pe baza Scrisorii de Așteptări de către candidați, analiza răspunsurilor candidaților la întrebările adresate de membrii comisiei de selecție si nominalizare si observarea comportamentală a candidaților pe parcursul interviului organizat de Comisia de selecție, prin raportare la profilul consiliului, profilul candidatului și prin raportare la indicatorii ce descriu competențele care sunt criterii de selecție a candidaților conform documentelor anterior menționate și interviul organizat având în vedere dosarul de candidatură, profilul candidatului, profilul consiliului, declarația de intenție a candidatului.

DEPUNEREA DOSARELOR DE CANDIDATURĂ

În conformitate cu prevederile Regulamentului de Organizare și Funcționare a Comisiilor de Selecție și Nominalizare a Candidaților pentru posturile de membri în cadrul consiliilor de administrație/supraveghere ale întreprinderilor publice din subordinea/sub autoritatea Ministerului Energiei, aprobat prin Ordinul Ministrului Energiei nr. 1359/18.09.2024, dosarul de candidatură se depune până la data-limită de 01.09.2025,ora 16.00, în format letric (pe suport de hârtie) la Registratura Generală a Ministerului Energiei, din București, str. Academiei nr. 39-41, Sector 1, București, cod poștal 010013 și, în mod obligatoriu, în format electronic, la adresa instituțională a Comisiei de selecție și nominalizare  selectie.snn@energie.gov.ro

Dosarul în format letric

Dosarele de candidatură pe suport de hârtie vor fi depuse în plic închis şi sigilat, pe care se va menționa următorul text: „Candidatură ADMINISTRATOR  A, B, C sau D  al S.N. Nuclearelectrica S.A.”

Dosarul în format electronic

Dosarele de candidatură în format electronic se transmit la adresa de e-mail selectie.snn@energie.gov.ro , cu mențiunea în subiectul mesajului a următorului text: „ADMINISTRATOR A, B, C sau D  al S.N. Nuclearelectrica S.A.” [Numele şi Prenumele candidatului]”.

Reguli obligatorii pentru depunerea dosarelor de candidatură:

  • Mesajele e-mail de depunere a dosarului în format electronic, cât şi documentele ataşate vor trebui să conţină, în mod obligatoriu, numele şi prenumele candidatului (de exemplu „CV Popescu Ion”).
  • Formularele F1-F5 și CV-ul din dosarul în format electronic vor fi transmise ca fișier de tip PDF (extensie .pdf), cât și ca fișier editabil (extensie .docx).
  • Copiile documentelor solicitate vor fi scanate si transmise ca documente separate, având în titlu tipul documentului, numele și prenumele candidatului – de exemplu ”Diploma licență Popescu Ion” sau ”Extras REGES Popescu Ion”.
  • Dosarele în format electronic NU vor fi transmise prin aplicații de transfer de fișiere (de ex: WeTransfer sau alte aplicații similare) – în cazul în care dimensiunea dosarului depășește capacitatea mesajului, se vor transmite mai multe mesaje succesive numerotate.
  • Dosarele în format electronic vor fi transmise până la aceeași dată și oră stabilite pentru depunerea dosarului de candidatură în format fizic.
  • Toate documentele prezentate în dosarul de candidatură vor fi în limba română. Documentele redactate într-o limbă străină se depun în copie certificată, însoțită de traducerea legalizată, efectuată de un traducător autorizat.
  • Pentru studiile efectuate în străinătate se vor depune echivalările acestora, după caz.

DOCUMENTE NECESARE PENTRU DEPUNEREA CANDIDATURII

Dosarele de candidatură vor conține în mod obligatoriu următoarele documente:

  1. Opis documente (numai în dosarul pe suport de hârtie);
  2. Curriculum vitae tehnoredactat, datat şi semnat care va include informaţii detaliate privind activitatea anterioară şi cea desfăşurată în prezent, cu intervale de timp sub forma ZZ/LL/AAAA pentru fiecare formă exercitată, inclusiv denumirea angajatorilor şi natura activităţilor desfăşurate de aceştia, funcţiile deţinute, cu evidenţierea acelor activităţi care se înscriu în sfera funcţiei pentru care candidează, precum şi alte informaţii relevante legate de entităţile în care persoana fizică a deţinut sau deţine responsabilităţi de conducere. Informaţiile cuprinse în curriculum vitae trebuie să fie relevante din perspectiva nivelului de cunoştinţe, aptitudini şi experienţă pe care persoana respectivă le deţine;
  3. Adeverință medicală emisă de medicul de familie, in termenul de valabilitate;
  4. Certificatul de cazier judiciar, in termenul de valabilitate;
  5. Certificatul de cazier fiscal, în termenul de valabilitate;
  6. 6. Copii:
  7. Copia actului de identitate;
  8. b. Copia certificatului de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit de cel de pe actul de identitate;
  9. Copia diplomei de licenţă sau echivalentă;
  10. Copii ale diplomelor de absolvire a alor cicluri de studii universitare (dacă este cazul) – alte programe de licență, programe de master, doctorat, MBA.

Nu se vor transmite copii ale diplomelor sau ale certificatelor de participare la programe de formare de scurtă durată;

  1. Copii ale documentelor care dovedesc experiența profesională cerută (extras Reges/Revisal, copie carnet de muncă dacă este cazul), contracte de mandat/management, adeverințe eliberate de angajatori, certificat constatator eliberat de ONRC, documente din care să reiasă rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul și-a exercitat mandatul de administrator sau de director, documente din care să reiasă ca este autorizat ca auditor financiar și înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spațiul Economic European sau din Elveția sau ca deține experiență de cel  puțin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit  statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul  consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public (daca este cazul), alte documente însușite prin semnătură și ștampilă de emitent care să ateste contribuția directă a candidatului la îmbunătățirea performanțelor financiare ale societăților pe care le-a administrat/ condus, dovada înscrierii în corpul administratorilor independenți (dacă este cazul).
  2. Formulare:
  3. F1 – Cererea de înscriere;
  4. F2 – Declarație pe propria răspundere privind conformitatea documentelor şi informațiilor prezentate în dosar..
  5. F3 – Acordul cu privire la obținerea de date în vederea verificării

informațiilor.

  1. F4 – Consimțământ de prelucrare a datelor cu caracter personal.
  2. F5 – Declarația de interese

Documentele necesare în procesul de selecție și nominalizare, precum și modelele de formulare  se regăsesc pe pagina de internet a Autorității publice tutelare-Ministerul Energiei (https://energie.gov.ro/ministerul-energiei/, accesând secțiunile Despre noiGUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ MEProcedură de recrutare și selectare a membrilor consiliului de administrație/supreveghere-Selectia candidaților pentru pozitiile de membri în Consiliul de administrație al S.N. Nuclearelectrica S.A. și al S.N. Nuclearelectrica S.A. (https://nuclearelectrica.ro/ir/guvernanta-corporativa/proceduri-de-selectie/).

ALTE INFORMAȚII

a. Comunicarea cu candidaţii

Pe întreg parcursul acestui proces de selecţie, comunicarea cu candidaţii se va face prin mijloace electronice. Lista lungă, lista scurtă şi propunerile de nominalizare au caracter confidenţial şi nu vor fi publicate; rezultatele obţinute de candidaţi pe fiecare din etapele procesului de selecţie le vor fi comunicate acestora individual în modalitaţile descrise mai sus.

b. Protecția datelor personale

Acest proces de recrutare și selecție descris în detaliu mai sus, se va desfășura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal.

Informații suplimentare se pot obține la sediul Ministerului Energiei, str. Academiei nr. 39-41, Sector 1, București, cod poștal 010013 sau la telefon 0374.496.825, 0374.496.821.