Campionatul de fotbal Euro 2020 primește bani de companii din China, cum ar fi TikTok sau Alipay, care au oferit și cele mai importante sponsorizări. Dacă până acum, dominau firme precum Coca-Cola, Adidas sau Carlsberg, anul acesta lista sponsorilor este diferită. Printre sponsori se numără chiar și platforma de socializare TikTok.

Potrivit listei prezentate de Radio Europa Liberă, printre companiile care susțin campionatul anul acesta se numără Gazprom (Rusia). Producătorul de petrol deținut de statul rusesc este unul dintre sponsorii de la UEFA Euro 2020. După semnarea unui acord, compania va sponsoriza următoarele două campionate și va continua ca partener UEFA pentru ciclul 2021-2024. Acordul dintre UEFA și Gazprom va include și drepturi de sponsorizare pentru supercupa UEFA, finala Ligii Campionilor și finala UEFA a Ligii Tinerilor.

Urmează Alipay, cel mai mare furnizor de plăți mobile din China,. Se crede că furnizorul de plăți a obținut un parteneriat cu UEFA în valoare de mai bine de 200 de milioane de euro, susține sursa citată.  Alipay este operat de Ant Financial și este o companie afiliată a conglomeratului chinez Alibaba. Pe piața Chinei compania deservește o treime din populația țării.

Produsul oferit de companie este un portofel digital care permite clienților să efectueze plăți direct de pe dispozitivele lor mobile prin scanarea unui cod QR.

Mega companii din China sponsorizează EURO 2020

Nu lipsește nici TikTok. Aceasta este una dintre cele mai descărcate aplicații din lume, disponibilă în peste 150 de țări.  TikTok, a anunțat de asemenea că se va alătura campaniei UEFA pentru un joc egal (Sign for an Equal Game), care încurajează fanii, jucătorii, cluburile și asociațiile naționale din fotbal să se alăture luptei împotriva discriminării în industrie.

Compania de stat a Chinei, Hisense este și ea pe lista sponsorilor de anul acesta. Firma de tehnologie a fost fondată în 1969 ca producător de radiouri. Compania a sponsorizat anterior Cupa Mondială FIFA 2018 și produce acum televizoarele Sharp și Toshiba.

Coca-Cola și Heineken contribuie la venitul total al campionatului european cu aproape două miliarde de euro. UEFA primește în total în jur de 483 de milioane de euro din partea sponsorilor. Bonusurile jucătorilor depind de asemenea în mod indirect de aceste sponsorizări.

Sursă foto: Dreamstime