Numele nu e deloc unul întâmplător. UMBR/A devine, simbolic, extensia stilului său, o „umbră” care o însoțește, care o reflectă. Alina Pușcaș știe ce înseamnă lumea fashionului. A lansat anterior un brand alături de o asociată, „însă, am decis împreună să închidem povestea LIN /. APPAREL după o perioadă de opt ani. De data aceasta pornesc la drum singură”, explică ea în cadrul unui interviu pentru Capital.  

UMBR/A CONCEPT – un proiect cu personalitate

Alina Pușcaș vrea prin UMBR/A CONCEPT să-și exprime stilul personal, ca lumea să-l asocieze cu ea, cu ceea ce înseamnă personalitatea ei.

„Cu celălalt brand nu era așa”, povestește antreprenoarea. „Eu pozam cu hainele respective, apăream pe site și pe Instagram, dar uneori se interpreta că sunt doar imaginea LIN /. APPAREL, când, de fapt, lucrurile nu stăteau în acest fel. Eu făceam parte din poveste de la bun început, dar nu pe cât simțeau eu, nu pe cât voiam eu. Și am decis să schimb asta”, a mai spus Alina. 

De această dată, însă, proiectul nu e doar o inițiativă de business, ci o declarație de identitate. Vedeta de televiziune își dorește ca UMBR/A CONCEPT să fie oglinda fidelă a stilului ei, „umbra” care o însoțește permanent.

ESHTE întâlnește UMBR/A CONCEPT by Alina Pușcaș (sursă foto - arhiva companiei)
ESHTE întâlnește UMBR/A CONCEPT by Alina Pușcaș (sursă foto – arhiva companiei)

UMBR/A CONCEPT x ESHTE

Prima colecție poartă amprenta unei colaborări cu Ioana Voloacă, fondatoarea ESHTE, un nume cu rezonanță în peisajul cultural și artistic din București. Antreprenoare și susținătoare a designului românesc, Ioana a lucrat de-a lungul anilor cu creatori din diverse domenii, de la modă și accesorii, până la decorațiuni și parfumuri.

„Când mi-a povestit Alina ce vrea să facă, mi s-a părut atât de poetic totul, cu foarte multe nuanțe. De la numele brandului, până la filosofia din spate, mi-a plăcut la nebunie”, spune Ioana Voloacă pentru Capital.

Cele două se cunosc de ani buni, iar relația lor a devenit o sursă reciprocă de inspirație. „Inițial, eu nu cunoșteam această parte a Alinei, din nefericire. Dar am fost la ea în atelier să vorbim despre colecție și am rămas impresionată de felul în care știa fiecare material în parte, cum trebuie cusut, ce textură se potrivește cu cealaltă. Este un om complex și un designer foarte talentat”, adaugă fondatoarea ESHTE.

Prima colecție poartă amprenta unei colaborări cu Ioana Voloacă, fondatoarea ESHTE, un nume cu rezonanță în peisajul cultural și artistic din București. (sursă foto - arhiva companiei)
Prima colecție poartă amprenta unei colaborări cu Ioana Voloacă, fondatoarea ESHTE, un nume cu rezonanță în peisajul cultural și artistic din București. (sursă foto – arhiva companiei)

Numele brandului, UMBR/A CONCEPT, a fost ales de Alina, dar influențată de Ioana și de activitățiile acesteia.

„Ioana vorbește mereu despre talentul românesc, despre felul cum susține, și mi-am propus ca brandul nou lansat să conțină în denumire și un cuvânt românesc, de-al nostru. Iar ideea de umbră a venit apoi din viziunea faptului că ea e vizibilă în permanență, evidențiază conturul femeii, liniile, e ceva misterios și romanțat acolo, ceea ce mi-a plăcut foarte mult”, povestește Alina.

Astfel, „umbra” devine, odată cu noul brand, o metaforă a stilului și creativității. 

Viitorul sună bine

După lansarea colecției capsulă UMBR/A CONCEPT x ESHTE, foarte curând va fi pusă la dispoziția publicului și o platformă online. Până atunci, piesele se vor regăsi pe platforma online eshte.eu de unde se vor putea achiziționa piesele semnate de Alina și Ioana. Iubitorii de design pot descoperi colecția și fizic, în spațiul social gallery ESHTE, pe Strada Doamnei, nr. 15, chiar în centrul Capitalei.

„Pe partea de investiții, până acum, e vorba de suma de 13 mii de euro. Aceste cheltuieli se reflectă în costurile marketing, la chirie, la realizarea site-ului, la achiziția de materiale, la ședințe foto și așa mai departe. Sunt conștientă că pare că până acum nu am făcut mare lucru, dar timpul a fost destul de scurt și nu am vrut să aștept foarte mult cu această lansare. Așa că, fiecare investiție, oricât de mică ar fi, este foarte importantă în acest moment”, subliniază Alina Pușcaș. 

La ESHTE Ioana Voloacă, creativă din fire și mereu în mișcare, continuă să reinventeze spațiul în care arta întâlnește comunitatea. (sursă foto: arhiva companiei)
La ESHTE Ioana Voloacă, creativă din fire și mereu în mișcare, continuă să reinventeze spațiul în care arta întâlnește comunitatea. (sursă foto: arhiva companiei)

ESHTE – acolo unde ideile prind formă

La ESHTE Ioana Voloacă, creativă din fire și mereu în mișcare, continuă să reinventeze spațiul în care arta întâlnește comunitatea. De exemplu, la final de 2024 a inaugurat social gallery, un spațiu prietenos chiar lângă cafenea. Vizitatorii pot savura o băutură și pot sta la povești cu echipa despre obiectele de artă expuse.

Primăvara aceasta a adus și debutul proiectului RE.Interpretat, o serie de concerte dedicate artiștilor români tineri, pasionați.

„Pregătim și noul spațiu, un teatru, o sală de spectacole, un cinema, le vom cuprinde pe toate trei”, adaugă apoi Ioana.

„Ne-am gândit să punem în scenă piese de teatru, unele care se vor juca în exclusivitate doar aici, apoi vom avea și producții proprii. De asemenea, ne-ar plăcea să organizăm și concerte acustice. O vom deschide în curând publicului și chiar sunt încântată de idee, de abia aștept să văd ce va ieși”, spune fondatoarea ESHTE.