Profi România a publicat un mesaj de alertare pentru cei care le urmăresc activitatea în mediul online, a informat Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).

Extragere făcută la ”oha”

„Ca şi în cazul incidentelor de tip #scam precedente, care s-au folosit de imaginea unor retaileri cunoscuţi în România, potenţialelor victime li se serveşte un scurt chestionar cu întrebări generale despre preferinţele de shopping (…) După ce răspund la întrebări, utilizatorii sunt redirecţionaţi către o pagină unde au posibilitatea să aleagă dintre opţiuni multiple, pentru a încerca să ‘nimerească’ premiul. Desigur, atacatorii simulează o extragere reală, victima nu nimereşte niciodată din prima, dar în cele din urmă ‘câştigă’ pentru că are la dispoziţie 3 încercări”, explică specialiştii în securitate cibernetică.

Nu vă lăsați păcăliți

Atenție, specialiștii CERT spun că elementele care fac obiectul tentativei de fraudă conţin greşeli gramaticale, grafică ciudată şi, mai ales, o adresă de internet care nu foloseşte domeniul oficial.

„Elementele de identificare a tentativei de fraudă sunt şi ele prezente şi destul de evidente: text incorect gramatical, aşezare în pagină defectuoasă, grafică ciudată, website care nu foloseşte domeniul oficial (decorada-jablonna[.]eu), componentă de mesaje pe social media pentru veridicitate, redirecţionarea utilizatorului pe alte pagini maliţioase sau necesitatea abonării la anumite servicii cu plată, pentru a ajunge să ridici în cele din urmă un premiu care nu există”, se arată în atenţionarea experţilor.

S-a mai încercat și în alte magazine

Ieri, oficialii CERT-RO atrăgeau atenţia asupra unei alte campanii frauduloase la adresa utilizatorilor de internet ce avea în prim-plan imaginea Mega Image.

În cazul în care utilizatorii se confruntă cu astfel de situaţii este recomandată notificarea deopotrivă a CERT-RO (la adresa [email protected]) şi Poliţia Română (pentru a depune o plângere).