Toate cele trei servicii ofera clientului bancii, in principiu, cam aceleasi facilitati. Diferentele dintre ele constau in libertatea de miscare oferita si in canalul folosit pentru a comunica cu banca.
In momentul de fata, oamenii de afaceri romani pot beneficia chiar de libertate totala in contactul cu banca. Transferurile bancare, ordinele de plata, schimburile bancare, precum si consultarea istoricului operatiilor se pot realiza direct de pe telefonul mobil. Demirbank a fost prima banca care a introdus in Romania, serviciul de Mobile-banking.
Banca nu percepe nici o taxa pentru acest serviciu, clientul neavand nevoie decat de un telefon mobil cu WAP (Wireless Application Protocol) si de un abonament pentru acest serviciu, la retelele de telefonie mobila. Fiecare producator de celulare are in portofoliul de produse telefoane cu aceasta facilitate. Pretul acestora porneste de la 19 USD (la un Alcatel OTE) si ajunge la 5 – 600 USD la telefoanele sofisticate.
Un client al bancii, pentru a utiliza mobile-banking, trebuie sa semneze un contract cu banca. El primeste un „user-name” si o parola, apoi poate sa-si utilizeze telefonul mobil pentru operatiuni bancare. Exista o singura constrangere – banii din cont pot fi transferati catre o lista predefinita de companii. In cazul in care telefonul mobil este pierdut si, prin absurd, gasitorul ar cunoaste „user name”-ul si parola, nu ar putea sa transfere banii din cont decat spre o firma din lista predefinita. Incepand cu 11 septembrie, si BCR, in parteneriat cu Connex, si-a lansat propriul serviciu de mobile banking. Operatiunile bancare care pot fi realizate de catre detinatorii de mobile care au cont la BCR sunt: interogarea privind soldul contului de card; obtinerea unui mini extras de cont, respectiv lista ultimelor cinci tranzactii; transfer de fonduri intre conturile de card ale clientului; solicitarea blocarii contului de card si setarea de alerta la tranzactiile efectuate din contul de card la ATM sau POS.
Toate aceste operatiuni se realizeaza prin intermediul serviciului de mesagerie scrisa, SMS. La sfarsitul fiecarui mesaj SMS, pentru confirmarea identitatii utilizatorului trebuie introdusa o parola iar mesajul este trimis la numarul de telefon 626.
Pentru a beneficia de serviciile mobile banking BCR, titularul unui cont de card, care este si client Connex, trebuie sa incheie un contract cu BCR, valoarea unui abonament mobile banking BCR fiind de 12 dolari pe an.