„S-a revizuit studiul de fezabilitate si au fost aprobati prin HG indicatorii tehnico – economici ai investitiei”, a menționat Aldea, în cadrul Forumului de Tehnologii și Servicii Railway PRO, organizat de Railway PRO, Club Feroviar și Asociația Industriei Feroviare din România. Pentru proiect, s-a realizat proiectarea preliminara, se revizuieste documentatia de atribuire conform noii legi a achizitiilor publice sectoriale (Nr. 99/2016) si se intocmeste caietul de sarcini pentru achizitia serviciilor de consultanta necesare realizarii exproprierilor.
Mentionam ca in decembrie 2016 Guvernul Romaniei a aprobat, printr-o Hotarare de Guvern, indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou – Gara de Nord – Aeroport Otopeni.
Proiectul a fost propus spre finantare in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020. Valoarea proiectului este de peste 1 miliard de euro, fara TVA, si vizeaza constructia a 14,2 km de linie si 12 statii, deservite de 12 trenuri. Conform Metrorex, lucrarile ar putea sa fie demarare incepand cu finele lui 2017 si ar urma sa fie pusa in functiune la 48 de luni (4 ani) de la inceperea lucrarilor.
Linia va porni de la statia 1 Mai pana la Aeroportul Henri Coanda si va avea o capacitate de 50.000 de pasageri pe ora, asigurand legatura directa intre Gara de Nord si Aeroport.
Amplasarea statiilor de metrou va fi realizata in punctele de maxim interes al pasagerilor (Complexul Expozitional Romexpo, Complexul Comercial Baneasa, Gara Baneasa, Aeroportul Henri Coanda – Otopeni, etc.), dar va permite si dezvoltarea economica a zonelor.

clubferoviar.ro

Te-ar putea interesa și: