Un singur tip de unt i-a impresionat pe experții ÖKO-TEST

Un recent test efectuat de ÖKO-TEST asupra a 20 de tipuri de unt a adus la lumină rezultate îngrijorătoare pentru consumatorii din Germania. În ediția sa din decembrie 2022, revista a evaluat o varietate de mărci populare, dar doar un singur produs a reușit să-i impresioneze cu adevărat pe experți, scrie Focus.

Din cele 20 de mărci testate, 17 au primit calificative dezamăgitoare, cum ar fi „inadecvat” sau „nesatisfăcător”. Acest lucru ridică serioase semne de întrebare cu privire la calitatea untului disponibil pe piața germană. Doar un produs a obținut calificativul „bun”, în timp ce un altul a fost evaluat ca „satisfăcător”, iar unul a primit „suficient”.

Câștigătorul incontestabil al testului, notat cu „bun”, este untul de smântână ecologică Bio-Fassbutter Naturland de la Gläserne Molkerei. Prețurile pentru acest produs pot varia în funcție de retailer, dar în medie poate fi cumpărat pentru 3,50 euro.

Deși această variantă s-a dovedit a fi printre cele mai bune, ea a fost urmată de alte produse ecologice care au dezamăgit. Printre acestea se numără untul bio Andechser Natur, care a fost notat doar ca „satisfăcător” din cauza urmelor crescute de componente de ulei mineral, conferindu-i un gust și un miros considerate de experți ca fiind „impur și vechi”.

Cu toate acestea, chiar și în rândul produselor convenționale, calitatea este departe de a fi garantată. Singurul produs convențional care a reușit să obțină un calificativ „suficient” în testul ÖKO-TEST este unt K-Classic de la Kaufland. Cu toate acestea, alte mărci prestigioase, cum ar fi Weihenstephan, Landliebe și Meggle, au eșuat în a-și demonstra calitatea.

Calitatea a lipsit și din produsele ieftine

Într-un trend îngrijorător, nu numai untul scump și considerat de public „de calitate” a dezamăgit, ci și produsele ieftine de la diverse lanțuri de magazine, precum Aldi, Edeka, Penny sau Lidl. Această lipsă de calitate a fost evidențiată și în testele anterioare, cum ar fi cel din 2018 al Stiftung Warentest, în care mărcile precum Kerrygold nu au reușit să treacă testul.

Unul dintre principalele motive pentru evaluările slabe este prezența „componentelor de ulei mineral”, cu 13 din cele 14 probe evaluate ca având valori „puternic ridicate”. De asemenea, ÖKO-TEST a remarcat că majoritatea mărcilor de unt testate au prezentat conținuturi scăzute de acizi grași omega-3, un indicator al modului în care animalele sunt hrănite.

În plus, chiar și alternativele vegetale la unt, cum ar fi margarina, au obținut rezultate sub așteptări în teste anterioare efectuate de revistă.