Este greu de imaginat că astfel de contradicţii pot avea loc în ţara considerată al cincilea producător de ţiţei cu o industrie petrolieră care era altădată mândria naţională şi un punct de referinţă mondial din punct de vedere al eficienţei, înainte să ajungă pe mâinile regimului chavist.
După ultimele două devalorizări ale monedei, la cursul de 4,30 şi apoi de 6,30 de bolivari pentru un dolar, decretate anul acesta de guvernul lui Nicolas Maduro, preţul benzinei a scăzut şi mai mult: un litru de benzină super 95 a ajuns să coste de la 0,022 dolari la 0,015 de dolari, raportat la rata de schimb oficială.
Preţul benzinei nu a fost niciodată legat de factori fiscali sau de politicile electorale. De 17 ani încoace preţul la benzină a rămas îngheţat. De un an însă Venezuela importă benzină şi motorină din SUA, în cantitate de 100.000 de barili pe zi, ceea ce reprezintă 30% din consumul său. Iar subvenţiile pentru import reprezintă cheltuieli de 1,7 miliarde de dolari pe an.
Potrivit ministrului energiei şi preşedinte al companiei Petróleos de Venezuela (PDVSA), Rafael Ramírez – considerat de revista Forbes al cincilea om cel mai bogat din regiune şi care se opune unei eventuale creşteri a preţurilor – această temă nu este legată de nevoile fiscale, ci ‘de modul în care ne risipim resursele noastre naturale. Este nefiresc şi aceasta este discuţia care ar trebui angajată în ţara noastră, nu are sens să ne risipim resursele în acest fel’.
Autorităţile petroliere ştiu că există o discrepanţă, în asemenea măsură încât în ultimele 16 luni PDVSA a renunţat să mai ceară bani de la staţiile de benzină pentru combustibilul vândut, având în vedere că valoarea produsului vândut este mai mică decât marja de câştig a pompelor. Acest lucru a fost recunoscut de ministrul Rafael Ramírez, care a declarat săptămâna trecută că pur şi simplu ‘costurile nu se acoperă, ceea ce este nu are sens’.
Preţul derizoriu al benzinei la nivel intern, menţinut cu ajutorul subvenţiilor, a dus la o creştere cu 20% a consumului, ajungând la 750.000 de barili pe zi. Guvernul nu a avut o politică petrolieră rentabilă şi nu a dat dovadă de eficienţă în industria şi în independenţa sa financiară, au conchis analiştii.
AGERPRES
DEZASTRU în ţara cu cea mai ieftină benzină din lume: ESTE APROAPE GRATIS!
21 mai 2013, 07:30
Ultima modificare în 21 mai 2013, 10:30
Un rezervor de 40 de litri cu benzină super 95 costă mai puţin de un dolar în Venezuela. În afară de faptul că are cea mai ieftină benzină din lume, Venezuela trebuie să importe o treime din consumul său, ceea cea îi ruinează finanţele, având în vedere că este şi producător şi exportator mondial de petrol, notează ziarul ABC.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- O vară mai puţin amară pentru berari
- Francezii vor români. Dacă s-ar putea, turişti pe Croazetă
- Dobânzile se subţiază pentru deponenţi, dar cresc la credite
- Pierderi de 66 de milioane de lei pentru Tarom în primele 4 luni ale acestui an
- Serbia va discuta un nou împrumut cu FMI după debutul discuţiilor de aderare la UE
- TVA redusă la pâine de la 1 iulie, în măsura în care vor exista sumele necesare
- CFR Călători vrea să refinanţeze o linie de credit în valoare de 43,34 milioane de lei
- Studiu: Cum s-ar schimba sistemul medical dacă medicii ar fi plătiţi în funcţie de performanţă
- România, printre principalele ţări importatoare de căpşuni din Turcia
- O NOUĂ ŢARĂ ÎN EUROPA: „Nu este cale de întoarcere”