Panica pe care grupul Toyota a creat-o mai-marilor de la Detroit isi arata coltii. Americanii se tem rau de concurentii niponi, insa incearca sa ascunda acest lucru, ba mai mult incearca sa braveze. General Motors a gasit o solutie originala pentru a vinde automobilele marca Saturn, o marca populara, de clasa medie ca pret. Toti dealerii Saturn vor avea in showroom si cate o Toyota Camry sau  Honda Accord, astfel incat clientul de Saturn sa vada cu ochii lui ce "slaba" este concurenta nipona. Cel putin asa spera bosii din Detroit, dar teoretic, exista riscul ca un client sa vada diferit decat ce vrea GM.

In orice caz, vestea buna pentru dealer este ca nu ii poate vinde clientului si nici nu are voie sa vanda vreo Toyota Camry sau Honda Accord. Tot anul acesta, Chevrolet va aplica aceeasi metoda pentru a creste vanzarile pentru noul Chevrolet Malibu.

Americanii joaca o carte foarte curajoasa. Mai multe studii interne GM arata ca un cumparator american are in subconstient ideea ca niponii propun masini mai bine dotate, mai frumoase si mai avantajoase la pret, fara insa a fi convins ca alegerea nipona este cea buna. Pariul GM cu dealerii presupune ca, o data vazuta concurenta pe viu, clientul american nu va mai ezita si va cumpara direct Saturn sau Chevrolet, fara sa mai "vaneze" oferte de la niponi 3 zile.

Toyota Camry si  Honda Accord sunt masinile cu cele mai mari vanzari din Statele Unite ale Americii.

Sursa: USA Today 28 Mai 2007