Așadar, între Vama Veche și 2 Mai, Drumul Național 39, cel care leagă stațiunile de la malul Mării Negre, este deservit de un trotuar de facto, o pistă de biciclete folosită și de turiștii care sunt cazați într-o locație și merg în cealaltă.

Construcția pistei de biciclete folosite pe post de trotuar a fost începută acum 16 ani și finalizată în 2011 de fosta conducere PSD a comunei Limanu. Pista are aproape 3 kilometri. Totuși, ea se termină brusc la aproximativ 500 de metri înainte de intrarea în 2 Mai, în dreptul unei baze militare, un fost sediu al Bateriei de coastă.

Primarul localității Limanu a oferit mai multe informații după tragedia de la 2 Mai

Daniel Gheorghe Georgescu, primarul PSD al localității Limanu, care înglobează cele două sate, respectiv 2 Mai și Vama Veche, a explicat ce se întâmplă în zonă. Acesta a fost întrebat dacă există vreun plan pentru prelungirea trotuarului.

Potrivit social-democratului, există într-adevăr un astfel de plan, însă nu s-a găsit încă o sursă de finanțare pentru a fi pus în aplicare.

„Există un proiect finalizat, în care se reabilitează întreaga stradă principală, denumită Mihail Kogălniceanu. În cadrul proiectului se prelungește cu trotuar și iluminat până în acea pistă de biciclete”, a declarat Daniel Gheorghe Georgescu pentru Libertatea.

Primarul spune că identificarea finanțării reprezintă o mare problemă

Potrivit primarului, problema este identificarea finanțării.

„În sat există trotuar, dar accidentul s-a produs în afara localității, pe drumul național. (….) Avem proiectul, parcări laterale, îngropat cabluri, acolo e inclusă și unirea trotuarului din 2 Mai cu acea pistă de bicicletă care vine din Vama Veche. (…) Nu cunosc motivul (n.red. din cauza căruia s-a oprit lucrarea). Oricum a fost un proiect cu probleme. Probleme care nu s-au încheiat nici până în acest moment”, a mai spus Daniel Gheorghe Georgescu.

Mai apoi, acesta a revenit cu noi precizări pentru sursa menționată. Potrivit edilului, drumul pe care s-a petrecut oribilul eveniment este un drum național, iar administrarea intra în responsabilitatea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța.

„Drumul pe care s-a petrecut oribilul eveniment este un drum național, prin urmare administrarea intra în responsabilitatea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța”, a mai spus primarul.

De asemenea, acesta a menționat că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru extinderea trotuarului și iluminatul public de-a lungul drumului național, până la pista de biciclete, „imediat după unitatea militară”, s-a făcut tocmai pentru că „noi am sesizat pericolul”.

Edilul promite că va accelera realizarea acestui proiect

Acesta a promis și că va accelera realizarea proiectului va iniția discuții cu reprezentanții instituțiilor abilitate.

„Acum suntem la faza în care așteptăm o linie de finanțare pentru a implementa acest proiect și pentru a trece la execuție. Știți, de altfel, că realizarea unor astfel de proiecte înseamnă și o perioadă destul de lungă de timp, mai ales din cauza procedurilor extrem de anevoioase. Vă garantez că vom încerca să accelerăm realizarea acestui proiect și voi iniția, din nou, discuții cu reprezentanții instituțiilor abilitate. Trebuie să accelerăm implementarea proiectului și să reușim împreună cu autoritățile centrale o soluție pentru finanțarea lucrărilor”, a conchis el.