CFR SA, compania care are în administrare infrastructura feroviară, dă, însă, asigurări, că viteza medie de circulație este de 82,7 km/h, iar cea asigurată este de 66,4 km/h, ceea ce ar plasa România ceva mai sus în clasament.
Deși în prezent, pe calea ferată din România se merge ca melcul, ministerul Transporturilor vrea ca în 2016 să dea drumul construcției unei linii de mare viteză care să pornească de la granița cu Ungaria și să treacă prin Arad, Timișoara, poate Brașov, București și să ajungă la Constanța, potrivit lui Emanoil Culda, director programe europene CFR. Oficiali din compania feroviară care are în administrare infrastructura feroviară au declarat că se vor folosi fonduri europene pentru realizarea acestui proiect. La începutul acestei luni, ministrul Transporturilor Anca Boagiu anunța că se elaborează deja studiul de fezabilitate. Cât va costa și când va fi finalizată linia de mare viteză rămâne de văzut.
Între timp infrastructura feroviară din România are nevoie de investiții serioase de reabilitare, deaorece peste 5.000 de kilometri de linii de cale ferată sunt scadenți la reparații capitale. De asemenea, pe calea ferată din România există peste 1.300de puncte periculoase.
De ce stăm mai mult în tren acum decât în urmă cu 34 de ani
Într-un studiu realizat în vara acestui an, profesorul David Turnock de la Universitatea din Leicester, Marea Britanie, urmărea degradarea sistemului feroviar românesc în anii scurși de la Revoluția și ajungea la concluzia că trenurile românești și-au pierdut din viteză în cei 21 de ani de post-comunism. Acestea observă în studiul ”Serviciile feroviare de pasageri în România post-comunistă” lansat în iunie că ”este clar că prioritatea ministerului Transporturilor o reprezintă construcția de autostrăzi și nu calea ferată”. Potrivit acestuia perioada de vârf a sistemului feroviar românesc a fost în anii ’70.
Potrivit acestuia, în 1977, cei 225 kilometri dintre București și Constanța îi făceai în circa 2h47min. Acum după investiții de milioane de euro, aceeași distanță o parcurgem cel mai repede în 2h42min. În 34 de ani am câștigat doar cinci minute., și asta în urma unor investiții de circa 900 de milioane de euro.
Ruta Distanță Timp 1977 Timp 2011
București-Constanța 225 km 2h47min 2h42min
București-Craiova 220 km 2h28min 3h12min
București-Brăila 199 km 2h19min 3h18min
Cluj-Oradea 153km 2h30min 2h39min
Brașov-Sighișoara 128km 1h36 2h32min
Arad-Deva 149km 1h56min 2h16min
Sursa: Raportul ”Serviciile feroviare de pasageri în România post-comunistă” întocmit de profesorul David Turnock, în iunie 2011 pe baza datelor CFR SA; Mersul trenurilor
Creșterea timpului petrecut în tren până la destinație este pusă de profesorul Turnock pe seama stării proaste a infrastructurii feroviare, dar și pe creșterea numărului de staționări și a creșterii duratei staționărilor.
Diferența dintre sistemul feroviar românesc și cel bulgar sau maghiar se observă cel mai ușor dacă analizăm traseele și timpul petrecut pe teritoriul fiecărui stat de către trenurile internaționale. De exemplu, trenul internațional București-Budapesta circulă cu o viteză de 66 km/h în România și 75km/h în Ungaria.
Țară Viteza medie km/h
Franța 227
Italia 171
Spania 171
Marea Britanie 133
Suedia 132
Germania 124
Grecia 111
Portugalia 109
Finlanda 107
Elveția 101
Olanda 100
Danemarca 98
Belgia 97
Rusia 92
Austria 91
Republica Cehă 89
Ungaria 85
Polonia 82
Irlanda 80
Norvegia 75
Bulgaria 71
Slovacia 70
Ucraina 60
România 57
Belarus 56
Albania 29
Sursa: theforeigner.no, care citează un raport întocmit de ”Framtiden I våre hender” (FIVH)
Cum a crescut timpul petrecut în tren din 1977 și până în 2011
23 octombrie 2011, 10:01
Ultima modificare în 23 octombrie 2011, 13:01
Despre căile ferate bulgare, un reprezentant al Comisiei Europene spunea, în vară,că sunt cele mai rele din regiune, însă un raport întocmit de un institut norvegian și prezentat în presa din această țară arată că în Europa, doar trenurile din Albania și Belarus circulă cu o viteză medie mai mică decât cea înregistrată de trenurile companiei feroviare de călători din România. Potrivit raportului publicat de theforeigner.no anul trecut, vecinii de la sud de Dunăre se deplasează pe calea ferată cu o viteză de 71 km/h, în timp ce la noi se circulă cu o viteză medie de 57 km/h.
Etichete: cale ferata,
cfr calatori,
cfr sa,
feroviar,
investitii in infrastructura,
ministerul transporturilor si infrastructurii,
transport feroviar,
tren
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Câţi bani vor lua familiile victimelor lui Huidu?
- AUTO: Află ce trebuie să faci pentru a nu avea accidente iarna
- Grecii au scăpat din nou de faliment
- Petrom scumpeşte iar motorina. Cât de economice mai sunt maşinile pe Diesel
- Băncile: Puțin probabil să vedem, în anii următori, exuberanța de pe piața creditului din anii 2006-2008
- Casele înguste, noua modă a crizei: Mai puţin spaţiu, costuri reduse de întreţinere
- Am scăpat de ruşine! Eurostat şi-a retras rezerva legată de statisticile României
- Volvo pregătește un rival pentru BMW Seria 1 și viitorul Mercedes Clasa A
- De ce nu pot avea încredere investitorii americani în Europa
- Jean-Claude Trichet: „Austeritatea, cel mai bun mod pentru ca Grecia să se redreseze”