nationale, politicile fiscale adoptate de fiecare stat au devenit din ce in ce mai importante in incercarile de atragere a resurselor financiare internationale. In ultimii ani, tarile emergente au incercat sa atraga investitii straine prin reducerea nivelului de taxare, in timp ce statele dezvoltate impun un nivel ridicat al fiscalitatii, cu scopul protejarii economiei nationale. In secolul al XIX-lea, comunistul Karl Marx sustinea ca prioritate un sistem progresiv de impunere a veniturilor cat mai ridicat. Ca urmare, castigatorii celor mai mari venituri erau taxati cu cele mai inalte cote de impozitare din lume. Ironia a facut ca toate tarile adepte ale conceptului cotei unice (cu exceptia Hong-Kong-ului, care din 1947 a introdus o cota unica de 16% ca alternativa la sistemul progresiv de impunere cuprins intre 2-20%) sa provina din fostul bloc comunist. Chiar daca dupa patru luni de la introducerea cotei unice rezultatele nu sunt relevante, Romania trebuie sa faca eforturi – prin majorari de impozite, prin accelerarea executarilor silite, prin eliminarea esalonarilor, prin analizarea surselor colectarilor – pentru a nu deveni prima tara in care un concept de succes este transformat intr-un esec.