Potrivit resprezentanților Frisbo, prima platformă de e-fulfillment din România, un control amănunțit al costurilor operaționale este esențial pentru competitivitatea startup-urilor online, acestea riscând să ajungă și până la 15% din prețul final al produselor comercializate.

Specialișii platformei de e-fulfillment Frisbo susțin că unul dintre cele mai importante criterii de competitivitate a magazinului online este prețul final al produsului, care trebuie să fie corect pe termen lung, indiferent de perioadele cu vârfuri de vânzări.

Una din metodele de a stabili un preț final corect este prin costuri operaționale cât mai predictibile, care, prin externalizarea către un e-fulfiller se transformă în costuri fixe, cu până la 50% mai reduse decât prin gestiunea lor in-house.

„Prețul final al unui produs ar trebui să înglobeze absolut toate costurile operaționale, de la depozitarea produselor, la manipularea lor, ambalarea și amortizarea softului de gestiune. Dacă aceste procese și costuri nu sunt controlate corect, lipsa lor de predictibilitate se va vedea în costul de comercializare a produselor, riscând să atingă o valoare de până la 15% din prețul final, sau, în anumite cazuri, să elimine marja de profit”, declară Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.

Prin e-fulfillment, toate aceste costuri operaționale sunt cunoscute din start și permit alcătuirea unui preț corect pentru produs, facând totodată previzibil pentru antreprenor un plan de dezvoltare, adaugă CEO-ul Frisbo.

În cazul startup-urilor, unde majoritatea costurilor operaționale sunt descoperite abia după ce magazinul online demarează, e-fulfillmentul elimină din start surprizele operaționale, transformându-le în costuri fixe, prestabilite.

Potrivit lui Colceriu, in regim e-fulfillment, marfa fiecărui magazine online, oricât de mic, împarte costurile de depozitare cu alte magazine online, într-un spațiu mai mare. Acest lucru generează automat costuri de depozitare reduse și optimizarea timpului de manipulare a mărfii, prin software-ul performant de gestiune.

Tot un beneficiu al software-ului performant este reducerea la minim a erorilor din sistemul de gestiune a mărfii, și eficientizarea timpilor de răspuns și de preluare a comenzilor.

„Operarea într-un sistem de gestiune a mărfii, facturarea și eliberarea actelor de transport, presupun o curbă de învățare si o ajustare în timp a erorilor, iar externalizarea acestora reduce la minim numărul erorilor și elimină timpii de învățare, permițând antreprenorului să se concentreze pe procesele care determină creștere pentru magazinul său: produse, prețuri, furnizori sau promovare”, explică CEO-ul Frisbo.

Pentru că e-fulfiller-ul lucrează cu personal pregătit și softuri performante, odată ce integrează un nou client în sistem, acesta va fi deservit în mod optimizat, ca și cum ar funcționa în piață de ani de zile, detaliază șeful Frisbo. Astfel, erorile specifice de start-up, precum comenzile încurcate sau omise, dar și răspunsul întarziat de campaniile de marketing care a creat un surplus de comenzi, sunt eliminate din start.

„Din aceleași motive, și timpul de livrare este cel mai scurt pe care piața îl poate oferi, pentru e-fulfiller procesul de livrare și colaborarea cu curierii fiind o rutină”, conchide Bogdan Colceriu.

Te-ar putea interesa și: