Primele reclame, cele din 1997, înainte de lansarea Connex pe piaţă, erau nişte afişe pe care scria că ziua X va veni şi nimeni nu ştia ce ar putea să însemne ziua X şi ce presupune venirea ei. Era exact perioada în care pagerul era stăpânul absolut al tehnologiei, iar cine avea pager în husa de la cureaua neagră era “om important”. Apoi, după lansarea telefoniei mobile prin GSM, a apărut pagerul de la Coca-Cola, dat aproape gratis. De fapt, era ultima bătălie. Pagerul avea să dispară pentru totdeauna, lăsându-i locul telefonului mobil, un accesoriu foarte scump şi foarte mare în acei ani.

Vă amintiţi reclama cu Maria?

Cine nu îşi aminteşte Bosch 509 sau modelele de la Ericsson cu afişaj pe un singur rând, telefoane pe care le puteai vedea în mâinile unor oameni prin centrul Capitalei, care vorbeau cu mândrie la ele.

Connexul s-a lansat aproape odată cu cei de la Dialog, de care, de asemenea, se leagă un început frumos în ceea ce priveşte telefonia mobilă din România.

Connex a reuşit să creeze un brand mult mai puternic decât Dialog, ne spune Aneta Bogdan, Marketing&Communications Manager la Connex până la începutul anilor 2000, cea care s-a ocupat de Connex chiar de la început. Performanţa este cu atât mai importantă cu cât Dialog era foarte bine pus la punct în ceea ce privea dotarea tehnologică de atunci.

“Connex era ca visul american devenit realitate pentru români”, explică Aneta Bogdan despre ce însemna Connex-ul la început. De fapt, era cel mai mare business din România de până atunci. Connex a venit cu cea mai mare campanie de marketing făcută vreodată în România post-decembristă şi prima campanie de teasing de la noi. Cine îşi putea imagina că un produs sau serviciu poate fi promovat înainte de a intra pe piaţă…

Valul de reclame de după lansarea celor două companii de telefonie mobilă era expresia unei concurenţe strânse între cei doi operatori, concurenţă transferată ulterior grupurilor Vodafone şi Orange, care le-au luat locul.

Este interesant de remarcat faptul că românii au continuat să spună “Sunt pe Connex!” sau “Sunt pe Dialog!”, mult timp de la venirea Vodafone şi Orange la noi în ţară, ceea ce înseamnă că brandurile iniţiale se întipăriseră extrem de bine în mintea românilor.

Dincolo de toate aceste aspecte, Connex a fost prima mare afacere românească, care a avut şi succes pe măsură, ne spune Aneta Bogdan, care afirmă că totul, absolut totul, era făcut de români. Poate că acesta a fost şi motivul pentru care spotul TV în care Ioan Gyuri Pascu îi arunca Mariei cu pietre în geam a făcut o carieră fabuloasă la vremea aceea.