Companiile care încalcă reglementările UE pot primi o amendă de până la 10% din cifra lor globală de afaceri. 

Comisia Europeană şi autorităţile germane au fost avertizate de existenta unui posibil cartel, a precizat Autoritatea de concurenţă. 

“Comisia Europeană şi Autoritatea germană de reglementare a concurenţei (Bundeskartellamt) au primit informaţii pe acest subiect, care este în prezent analizat de CE. În acest stadiu este prematur să facem speculaţii suplimentare”, se arată într-un comunicat al forului comunitar. 

Vineri, revista Der Spiegel anunţa că este posibil ca producătorii auto germani Volkswagen, BMW, Audi şi Porsche să fi conspirat pentru stabilirea preţurilor sistemelor de tratare a emisiilor diesel folosind comitetele din industria auto. 

Aproximativ 200 de angajaţi din 60 de comitete din industria auto au discutat probleme legate de modernizarea vehiculelor, motoarele pe benzină şi motorină, dispozitive de frânare şi de transmisie, ambreiaje, precum şi sisteme de evacuare a gazelor de eşapament, a informat Der Spiegel, citând o scrisoare a autorităţii de concurenţă. 

Volkswagen a recunoscut un posibil comportament anticoncurenţial, într-o scrisoare trimisă în 4 iulie autorităţii de concurenţă, susţine revista germană. 

Producătorii auto au discutat ce alegeri au în privinţa furnizorilor şi a preţului componentelor. Din 2006, companiile auto analizează costul tehnologiei AdBlue, un produs aditiv pe bază de uree, care reduce substanţial emisiile poluante ale motoarelor diesel, a anunţat Der Spiegel. 

Reprezentanţii Daimler – care deţine brandul Mercedes-Benz – au refuzat să comenteze informaţia. 

Un purtător de cuvânt al grupului Volkswagen AG, care deţine brandurile Porsche şi Audi, a refuzat de asemenea să discute de acest subiect.

SURSA: Agerpres