Acesta a punctat faptul că statele vor lucra în continuare pentru atingerea obiectivului privind compatibilitatea, la nivel de reglementare şi legislaţie, în segmentul de siguranţă şi securitate, inclusiv în privința standardelor tehnologice.
”Acest lucru se aplică şi în restul coridoarelor din est ce leagă Europa, Rusia, statele de la Marea Neagră şi Estul Îndepărtat. În prezent, barierele principale de ordin tehnic determină probleme în fabricarea şi certificarea trenurilor care circulă în cadrul UE şi de asemenea în statele vecine precum Rusia şi Ucraina”, a subliniat el.
De asemenea, potrivit lui Siim Kallas, dacă transportul feroviar va lega regiunile, interoperabilitatea tehnică este esenţială, cu atât mai mult în Regiunea Mării Negre, unde se întâlnesc sistemele feroviare diferite, cum ar fi reţeaua europeană cu ecartament standard (1435 mm) şi cea cu ecartament larg (1520 mm).
Statele din regiunea Mării Negre reprezintă zona de conexiune ce leagă importante regiuni economice din Europa şi Asia, Caucaz şi alte regiuni. Un procent de peste 95% din traficul de containere între cele două continente se transportă pe căile maritime, însă aceste rute sunt lungi.
”Pentru un asemenea lanţ logistic, transportul feroviar poate fi o alternativă, fiind un mod de transport fiabil şi eficient”, a mai precizat Kallas. Containerele ce ajung în Europa din ţări precum China, trebuie să traverseze Rusia sau să se utilizeze rute alternative în partea de sud, prin Turcia şi Caucaz până în Asia Centrală.
„Sunt interesat de dezvoltarea legăturilor feroviare regionale precum linia Baku-Tbilisi-Kars, ce asigură conexiunea între Turcia şi Azerbaidjan, prin Georgia. Câteva coridoare feroviare din zona Eurasiei în prezent se află în concurență pe piaţa de transport de marfă, însă fiecare din ele întâmpină obstacole: infrastructură neuniformă, formalităţi costisitoare la trecerile transfrontaliere, lipsa tehnologiei în comunicaţii”, a adăugat Siim Kallas.