Ford, Volvo, Google, Uber și Lyft au decis să creeze „Self-Driving Coalition for Safer Streets”, o alianță care „va lucra cu parlamentarii americani, autoritățile de reglementare și cu publicul pentru ca aceștia să înțeleagă beneficiile de siguranță și societale ale vehiculelor care pot circula fără intervenția șofferului." Confrom anunțului dat publicității aseară, David Strickland, fost funcționar superior al Administrației Americane pentru Siguranța Traficului (NHTSA) , va fi consultant și purtător de cuvânt. Acesta a menționat deja că „cea mai bună cale pentru a dezvolta această inovație este aceea de a avea un set clar de standarde federale. Coaliția va lucra cu factorii de decizie pentru a găsi soluțiile potrivite care vor facilita utilizarea de vehicule autonome".

Lăsând deoparte inițiativa lăudabilă a celor cinci companii este interesant de observat că, niciuna dintre acestea nu este printre liderii revoluției mașinilor autonome. Prin urmare, ideea lor pare menită, mai degrabă, să asigure un capital de imagine decât  să soluționeze spinoasa problemă a reglementărilor necesare utilizării în legalitate a mașinilor care nu necesită șofer pentru a se deplasa. În plus, ideea de a promova conducerea autonomă va fi, fără doar și poate, mai utilă unor mărci precum Mercedes-Benz, Audi, BMW sau Tesla, care au deja în portofoliu mașini dotate cu sisteme avansate de deplasare fără intervenția șoferului..