În loc să abordeze strategii convenționale, ChatGPT a investit mai întâi în clienții săi, iar această tactică a dat roade. Lumea afacerilor ar putea să privească primele luni de existență a ChatGPT ca pe un exemplu despre cum ar trebui să arate un model revoluționar și profitabil de afaceri. Site-ul Entrepreneur arată ce poate învăța mediul de afaceri după primele luni de ChatGPT.

1. Luarea în considerare a factorului „WOW”

Creșterea rapidă a ChatGPT se datorează, în mare măsură, modului rapid în care aplicația a reușit să-și uimească utilizatorii, având rezultate uimitoare. Se poate spune că „consumatorii” au încercat aplicația și au fost încântați, platforma devenind subiectul principal al discuțiilor privind inteligența artificială și generând mii de comentarii pozitive. Începută ca o undă, IA a devenit un tsunami în lumea tehnologiei, demonstrând că, în final, cea mai bună publicitate este un produs excelent. Valoarea ChatGPT și capacitatea de transformare au fost evidente de la prima interogare. În general, companiile dau bani mulți și fac demonstrații spectaculoase pentru a-și uimi clienții. ChatGPT a avut altă strategie, cu obiectivul de a uimi publicul de la început, stârnindu-i interesul. Și a reușit cu brio.

2. Accentul trebuie pus pe reacțiile consumatorilor. Feedback-ul contează enorm

Pentru OpenAI, oamenii sunt cei care testează produsul. Odată cu lansarea gratuită a platformei, dezvoltatorii au primit reacții extrem de valoroase direct de la utilizatori. Într-o declarație pentru CNN, compania a vorbit despre beneficiul major al acestei strategii, explicînd: „Aceste teste pentru ChatGPT ne-au permis să învățăm din utilizarea sa în lumea reală și am făcut îmbunătățiri și actualizări importante pe baza feedback-ului”. În loc să investească în testere beta și alte strategii costisitoare înainte de a intra pe piață, OpenAI a creat reacții rapide și eficiente prin numărul mare de utilizatori pe care i-au avut din prima zi. De asemenea, au încercat de fiecare dată să învețe din acest feedback și să îl integreze în strategia de dezvoltare pentru a îmbunătăți produsul. Mediul de afaceri poate privi asta ca pe un model.

3. O strategie mai altfel poate duce la câștiguri majore și pe termen scurt

OpenAI a decis să investească doar câțiva cenți per interogare în ChatGPT încă de la început. Făcând acest lucru, a economisit zeci de mii de dolari sau și mai mult în campanii de marketing, PR și vânzări. Cu acest tip de marketing și promovare efectivă, Open AI publicat un simplu comunicat de presă pe site-ul și a lăsat internetul să facă restul. După ce ChatGPT a luat lumea cu asalt, OpenAI a ajuns să fie evaluată la 29 de miliarde de dolari (mai mult decât dublu față de anul 2021). ChatGPT tocmai a lansat o opțiune Plus pentru o taxă de abonament de 20 dolari.

Succesul ChatGPT a fost fulgerător, dar a avut nevoie de câteva luni pentru a ajunge profitabil. Și- a creat o bună reputație, iar acum se urmărește rentabilitatea investiției. Tehnologiile de ultimă oră, cum ar fi inteligența artificială, au un potențial uriaș, dincolo de câștigurile economice: aceste platforme vor revoluționa modul în care lucrăm și trăim.