Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA informează printr-un comunicat că astăzi, 26.04.2017, a fost demarată achiziția publică a contractului Modernizarea centurii rutiere a Municipiului București între A1 – DN 7 și DN 2 – A2, sector DN 2 (km 12+300) – A2 (km 23+750) prin publicarea în SEAP a Anunțului de participare nr. 174932/26.04.2017. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 13.06.2017.

Tot azi, 26.04.2017, a fost demarată și achiziția publică a contractului  Reabilitare DN6 Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – relicitare prin publicarea în SEAP a Anunțului de participare nr. 174933/26.04.2017. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 14.06.2017.

Reamintim că în data de 22.04.2017 a fost demarată achiziția publică a contractului Proiectare și execuție „Varianta de ocolire Timișoara Sud”  prin publicarea în SEAP a Anunțului de participare nr. 174865/22.04.2017.  Termenul limita pentru primirea ofertelor este 08.06.2017, se arată în comunicatul citat.

Potrivit site-ului de licitații, contractul prevede execuţia lucrărilor pentru modernizarea a 11,524 km din Centură rutieră a Municipiului Bucureşti, sectorul DN 2 (km 12+300) – A2 (km 23+750), constând în principal în sporirea capacităţii de circulaţie de la 2 la 4 benzi de circulaţie – câte 2 pe sens – şi în eliminarea unor intersecţii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi, precum şi prin reabilitarea pasajelor şi a podurilor existente pe aceste sectoare de drum naţional.

„AC îşi rezervă dreptul de a efectua modificări ale contractului în temeiul art. 221 din L98/2016 cu privire la următoarele aspecte: modificări ale cantităţilor pentru un articol de lucrări din Contract că urmare a remasuratorilor; modificări ale calităţii şi ale altor caracteristici ale unui articol de lucrări; modificări ale cotelor, poziţiilor şi/sau dimensiunilor unei părţi din Lucrare; modificări generate de omiterea unor lucrări; modificări generate de orice lucrare suplimentară, Echipament, Materiale sau servicii necesare pentru Lucrările Permanente, împreună cu Testele la Terminare aferente, foraje şi alte activităţi de testare şi investigare; modificări ale soluţiei de proiectare, că urmare a adaptării PT-ului la natură terenului; modificări generate de solicitările proprietariilor de reţele de utilităţi; modificări ale culoarului de expropriere; modificări ale duratei de execuţie; modificări legislative sau de norme tehnice/normative/standarde; modificări generate de cerinţe ale autorităţilor de mediu; modificări generate de autorităţi locale/centrale, cerute prin diverse avize/acorduri/autorizaţii solicitate; modificări generate de renunţare la unele articole de lucrări; modificări generate de acorduri, convenţii, înţelegeri ale statului/autorităţilor locale cu alte state; modificări generate de aplicarea legii monumentelor istorice; modificări generate de optimizarea proiectului; modificări generate de includerea de noi subcontractanţi şi/sau înlocuirea subcontractantilor iniţiali; modificări generate de schimbarea metodologiei de execuţie că urmare a modificării soluţiei de proiectare sau a adaptării la natură terenului;modificări generate de schimbarea personalului cheie; modificări generate de expertize tehnice. Aceste modificări pot fi realizate ulterior semnării contractului, în condiţiile prevăzute de HG nr. 1405/2010 şi Ordinul MT 146/2011 cu modificările şi completările ulterioare, şi numai în situaţia în care acestea nu se încadrează în prevederile art. 221, alin (7) din Legea 98/2016”, se arată pe site-ul SEAP.

 

De asemenea, în sensul art. 221 din L98/2016, AC poate prelungi durata contractului de achiziţie publică. Motivele prelungirii duratei contractului ce pot surveni în timpul derulării contractului: procesul de expropriere nu este integral finalizat; descoperirea unor reţele de utilităţi care nu au fost menţionate în avizele iniţiale emise de proprietarii reţelelor de utilităţi; identificarea de situri arheologice suplimentare faţă de cele identificate la nivelul proiectului tehnic; mobilizarea slabă şi îndelungată a Antreprenorului; condiţii meteo nefavorabile; necesitatea executării unor lucrări suplimentare care nu au fost prevăzute în contractul iniţial; întârzieri în obţinerea de avize/autorizaţii; cerinţe suplimentare din partea beneficiarilor sau a proprietarilor de reţele de utilităţi; întârzieri cauzate de autorităţile locale; diverse cerinţe ale autorităţilor locale/centrale; diverse cerinţe ale autorităţilor de mediu; omiterea unor lucrări din Proiectul Tehnic; adaptarea PT-ului la natură terenului; necesitatea realizării de exproprieri suplimentare; modificări legislative sau de normative/standarde. Mai multe informaţii se regăsesc în condiţiile de contract.

Valoarea estimată fără TVA este de 339.009.411 lei (circa 75 milioane de euro). La cei 11,5 kilometri care trebuie realizați, rezultă un preț estimativ de 6,5 milioane de euro pentru un kilometru.