Barrett și dus cei peste 20 de colegi de la compania de cercetări online înființată cu câțiva ani în urmă în Thailanda pentru o întreagă lună de zile, în octombrie, pentru ca aceștia să poată sta la plajă. Deja deplasarea are tradiție, întâmplându-se în fiecare an, pentru că Barrett crede că ”nu este o metodă mai bună de a coagula o echipă”. ”Mergem pentru o lună de zile într-un loc ce are sfânta treime: curent electric, internet și plajă. Căutăm locații nu foarte scumpe”, spune șeful Expensify. Anul trecut au fost în Vietnam, iar anul acesta au mers în sudul Thailandei, la Railay Beach.
Compania tocmai angajaze în șase oameni în septembrie, chiar înainte de călătorie. La cele mai multe firme, noii angajați ar fi fost discriminați, însă la Expensify au intrat direct în câmpul muncii, plecând la plajă împreună cu noii colegi. Și totuși, nu vorbim despre o inițiativă corporatistă clasică, nu este vorba despre o vacanță cu toate cheltuielile incluse, ci mai degrabă este o călătorie de lucru. Oamenii își duc la capăt îndatoririle zilnice și participă la ședințe. Expensify le plătește zborul și câteva mese, dar asta nu e mare lucru, deoarece și la sediul din San Francisco compania plătește masa angajaților. Angajații își plătesc singuri cazarea, unii închiriindu-și pe perioada când sunt plecați locuințele de acasă pentru a mai reduce din costuri.
Una peste alta, Barrett estimează că această călătorie costă compania în jur de 30.000 de dolari. Nu reprezintă o mare gaură în bugetul companiei, Expensify, ce a fost declarat unul din cele mai bune start-up-uri în 2009 având vânzări de 6.7 mil. dolari și fiind o afacere profitabilă.
Excursia este opțională, dar aproape toți angajații participă. Unul singur dintre noii angajați n-a venit deloc, pentru că tocmai se muta din capătul celălalt al Americii la San Francisco, iar câțiva angajați mai vechi participă doar la două săptămâni din mijlocul lunii. ”Este cea mai productivă lună din an. Se schimbă fusul orar, nu vorbesc limba, este un mediu foarte închis. Așa că au timp să discute, ceea ce n-ar fi făcut niciodată acasă. Cele mai bune idei pentru companie provin din aceste excursii”, explică Barrett.