Vedeţi mai jos patru industrii care profită din plin de această luptă.

Industria de testare antidrog

Unul dintre grupurile din industrie, Drugs of Abuse Testing Coalition, a cheltuit 90.000 de dolari numai în 2011-2012 într-o campanie de lobby pentru „Coduri de rambursare a ajutoarelor medicale şi taxe pentru teste antidrog calitative“. Un alt grup, Drug & Alcohol Testing Industry Association, a angajat firma de lobby Washington Policy Association încă din 1999, dar potrivit anunţurilor sale, a cheltuit mai puţin de 10.000 de dolari pe an pe lobby de atunci.
Aceste grupuri au presat autorităţile americane să treacă legi de testare antidrog şi au fost în spatele documentului Drug Testing Integrity Act din 2008, care a stabilit legalitatea cumpărării, vânzării, producţiei sau promovării produselor „de curăţare“ care promit consumatorilor să îi ajute în „înşelarea testelor antidrog“.
Industria de alcool
Cei care militează pentru legalizarea consumului de marijuana apelează de multe ori la comparaţia cu alcoolul şi la faptul că marijuana este mai sigură decât consumul de băuturi alcoolice. Producătorii de alcool nu au ieşit în evidenţă în campania de opunere la legalizarea consumului de droguri uşoare. Asta până în septembrie 2010, când Distribuitorii de Bere şi Băuturi Alcoolice din California  au donat 10.000 de dolari unei campanii derulate de poliţie care se opunea iniţiativei de legalizare a marijuanei în California.

<iframe width="640" height="480" src="http://www.youtube.com/embed/PdoMYGRJP_8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Industria închisorilor private
Corrections Corp. of America (CCA), cea mai mare închisoare privată din SUA, a donat aproape 4,5 mil. dolari unei campanii politice şi a cheltuit alte 18 mil. dolari pe lobby în ultimii 20 de ani. Compania, şi altele precum aceasta, sunt implicate până peste cap în cheltuielile cu războiul împotriva drogurilor. Facilităţile acesteia găzduiesc consumatori de droguri uşoare şi dispun de programe de reabilitare. CCA îşi antrenează proprii câini care depistează droguri. În 2010, compania a avut venituri de 1,67 mld. dolari.
O altă compania asemănătoare, GEO Group din Florida, care a donat aproape 4 mil. dolari în campanii electorale şi a cheltuit 2,28 mil. dolari pe lobby din 1999, a înregistrat venituri de 1,27 mld. dolari în 2010.

Industria de dezintoxicare
Din 1989, grupuri de afaceri şi companii individuale care oferă servicii de reabilitare au donat în total 869.405 dolari campaniilor politice şi au cheltuit aproape 5 mil. dolari pe lobby în vederea asigurării de fonduri guvernamentale directe şi indirecte pentru serviciile de dezintoxicare.
Cel mai mare jucător de pe această piaţă este Phoenix House, care a fost înfiinţată în 1967 de şase dependenţi de heroină din Manhattan. Astăzi, Phoenix House derulează 150 de programe de reabilitare în 10 state, precum şi Phoenix Academy, o şcoală pentru tinerii consumatori de droguri. Mare parte din bugetul său de 100 mil. dolari provine din contracte guvernamentale: 250.000 dolari pentru Phoenix House din Springfield; 480.000 dolari pentru Phoenix House din Brentwood; 650.000 dolari pentru Phoenix House din Dallas; 750.000 de dolari pentru Phoenix House din Brooklyn. Şi lista continuă. Între 2002 şi 2011, Phoenix House a cheltuit 1,28 mil. dolari pe activităţi de lobby.

SURSA: reason.com