Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Capital Live

CAPITAL LIVE Florin Itu: Costă mult să aduci artiști în România! Nu există un ”discount de țară”

Autor: | | 0 Comentarii | 308 Vizualizari

Cât de profitabile sunt festivalurile cu artiști străini organizate în România? Sau cât de costisitoare? Cum s-a schimbat această piață în România, în ultimii ani? La aceste întrebări a încercat să răspundă la CAPITAL Live Florin Itu, co-fondator Bucharest Street Food Festival.

De foarte multe ori, publicul este impresionat atât de felul în care performează artiştii care vin în România, cât şi de organizare. Totuţi, sunt profitabile aceste evenimente pentru organizatori?

Deoarece zona de vânzare clasică a scăzut mult, artiştii trebuie să îşi facă banii din turnee. Există artişti care au sărit, într-un singur an, de la 10–15.000 de euro la 90–100.000 de euro. Acesta este preţul pe un show, valabil şi în Belgia şi în Franţa şi în România. Nu există un discount de ţară”, a declarat Florin Itu.

Iar pentru ca un festival să devină profitabil, depinde de ce se întâmplă în festivalul acela. De exemplu, potrivit acestuia, sunt festivaluri cum e Tomorrowland, care acum a ajuns să fie în două weekend-uri consecutive, unde biletele nu sunt ieftine  (”vorbim de 200 euro pe zi”),  pentru că sunt nişte artişti care costă foarte mult, cu o producţie mare, însă şi veniturile din bilete sunt pe măsură.

”În România, dacă ne gândin la un festival cu bilete de la 100 euro, în cazul în care se strâng 10.000 de oameni, evident se strânge şi un milion de euro. Dar aici depinde cât costă producţia, pentru că dacă artiştii costă 600.000 euro şi producţia tot cam pe atât, din start este o gaură de 200.000 euro pe care trebuie să o acopere din parteneri. Aşadar, e greu să spun care e limita de la care un festival devine profitabil”, a spus Florin Itu.

Potrivit lui, deşi festivalurile par nişte tool-uri economice – ”eşti impresionat de câtă lume a venit, te gândeşti la banii din încasări” -, totuşi întrebarea pe care nu şi-o pune nimeni este câţi dintre acei bani rămân organizatorilor şi câţi sunt investiţi în producţie. Practic, a punctat Itu, un festival mare are costuri enorme: cu electricitatea, cu securitatea, cu ambulanţa, cu serviciile de curăţenie. Astfel, vorbim de zeci de mii de euro pentru un festival serios.

În altă ordine de idei, festivalurile sunt un bun barometru al stării economiei, iar atâta timp cât economia merge bine, merge bine şi partea de entertainment.

”La noi, entertainment-ul depinde foarte mult de parteneriatele comerciale. Brandurile au bugete de promovare şi le investesc în festivaluri. În străinătate e un model de business uşor diferit. Ei se bazează mult pe încasările din bilete, preţurile la bilete sunt foarte mari şi, în general, sunt sold out, în vreme ce în România, pentru că puterea de cumpărare nu este atât de mare încât să îţi permiţi un bilet la nivelul a 200–300 de euro cât este un festival de renume de afară, este nevoie de această susţinere din partea brandurilor. Artiştii costă la fel de mult şi în România, ca străinătate”, a mai spus Florin Itu.

 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.