Virtual Bucharest, versiunea virtuala a Bucurestiului, se va deschide maine pentru public si va necesita o investitie anuala de 30.000 de euro. Versiunea 3D a Capitalei este creata de agentia de advertising digital Chase Corp. care si-a propus sa o recreeze in cadrul retelei de socializare online Second Life.

Chase Corp. a cumparat de la Linden Lab, compania care detine aceasta retea, o insula virtuala ce are aproape 65.000 de metri patrati reali.

“Virtual Bucharest a fost gandit, in primul rand, ca locul de intalnire al romanilor in Second Life (indiferent ca sunt in Romania sau in strainatate), dar si ca o oglinda digitala a mediului de afaceri local, un spatiu de promovare a brandurilor şi companiilor locale intr-un mod inovativ, tridimensiona.”, a declarat Aura Tatu, Business Developer Chase Corp.

Potrivit reprezentantului agentiei, Chase Corp. doreste sa ofere companiilor romanesti ocazia de a testa eficacitatea marketingului virtual in cadrul celei mai populare retele sociale 3D existente.

“In Virtual Bucharest vor exista spatii disponibile pentru promovarea brandurilor romanesti care doresc sa foloseasca platforma pentru a-si prezenta produsele sau serviciile si pentru a interacţiona cu utilizatorii. Companiile romanesti vor avea posibilitatea de a testa puterea lumilor virtuale si marketingul interactiv la cel mai inalt nivel, intr-un spatiu 3D cu puternic accent local”, au spus reprezentantii companiei.

Proiectul se bazeaza pe reconstructia in detaliu a catorva destinatii autohtone, in prima etapa fiind reprodus0-22539-2.jpg centrul Bucurestiului – Piata Revolutiei. Ca etape ulterioare, sunt avute in vedere: Castelul Bran si Delta Dunarii urmate de alte orase precum: Brasovul, Clujul, Timisoara si Constanta.

Virtual Bucharest isi propune, pentru inceput, o reproducere in detaliu a Pietei Revolutiei cu: Cladirea Ateneului, Palatul Regal, Biblioteca Central Universitara si cu stradutele din jur care au spatii comerciale la parter. Interioarele sunt adaptate lumii virtuale. In Biblioteca Central Universitara există o zona de orientare pentru utilizatorii noi, care sa-i ajute sa stapaneasca mai usor interfata platformei. In interiorul Palatului Regal este amenajata o expozitie cu cele mai reprezentative lucrari realizate de pictori romani, din colectia Muzeului. Spatiul mai dispune de o sala de conferinte echipata pentru transmisii live si evenimente cross-reality (care se intampla in realitate si in Second life in acelaşi timp) si un spatiu de socializare si de interactiune pentru comunitate.

“Cred ca, in scurt timp, lumile virtuale vor deveni de masa, la fel cum sunt astazi aplicatiile de tip messanger sau skype. Sunt practic noi canale media, foarte interactive si cu posibilitati nelimitate de comunicare. Replici virtuale ale oraselor din realitate sunt destul de multe. Vorbim de orase precum: Amsterdam, Barcelona, Copenhaga, Dublin, New York, Cracovia, Milano, Moscova, Munchen si Torino. Iar turismul virtual este un domeniu care se dezvoltă foarte repede. De exemplu, un antreprenor din New York poate vizita Bucurestiul Virtual unde intra in contact cu firme din Romania, descoperind noi oportunitati de afaceri. Astfel de orase virtuale sunt practic hub-uri de legatura intre comunitatea locals şsi cea internationala, anuleaza practic distantele geografice”, a mai spus Aura Tatu.

Second Life s-a lansat în 2003 dar platforma a devenit cunoscuta la nivel mondial abia in 2006, odata cu intrarea Ambasadei Suediei urmata de o serie de branduri care au inceput sa testeze oportunitatile lumilor virtuale (IBM, Cisco, Microsoft, CNN, Reuters, Wired, Playboy, Peugeot, Mercedes, Vodafone, Orange, ABN, ING, Coca Cola, L’Oreal, Philips, Electrolux si multe altele). In acest moment, Second Life are peste 15 milioane de conturi inregistrate, o economie si o moneda proprie (Linden Dolar). Valoarea tranzactiilor zilnice se ridica la peste 1.5 milioane de dolari americani.