Compania canadiana Bombardier Inc. a lansat o noua solutie pentru intretinerea echipamentelor feroviare care ajuta la identificarea si solutionarea unor eventuale probleme inca inainte ca acestea sa produca efecte. Denumita ORBITA, solutia a fost prezentata pentru Piata nord-americana la Conferinta Asociatiei Americane de Transport Public de la Toronto. Lansata pe plan international de catre Bombardier in 2006, aceasta solutie este in prezent livrata catre First ScotRail din Marea Britanie, companie ce furnizeaza servicii regionale feroviare de lung si scurt parcurs in Scotia si de asemenea servicii de tranzit pe timpul noptii in Londra.

De la implementarea acestei noi solutii, First ScotRail a inregistrat, conform companiei, o reducere substantiala a costurilor de intretinere si o imbunatatire semnificativa a respectarii graficelor de circulatie.

Solutia ORBITA isi are radacinile in principiile de intretinere bazata pe conditii (CBM), o abordare folosita pe scala larga in industria de avioane. CBM implica o masurare stricta a starii in care se afla echipamentul feroviar si o analizare a tendintelor de functionare pentru a prezice momentul probabil de aparitie a viitoare defectiuni. Informatiile sunt folosite pentru a identifica si aborda problema inainte ca aceasta sa aiba un impact asupra serviciului de tranzit. Sistemul  ORBITA  este proiectat spre a ajuta operatorii de tranzit feroviar sa respecte graficele de circulatie, sa imbunatateasca fiabilitatea, sa reduca defectiunile aparute in timpul circulatiei si sa maximizeze utilizarea echipamentelor , precum si sa eficientizeze costurile de intretinere a activelor feroviare.  

Sursa: Capital