De la debutul primei generații Seria 3, în 1975, BMW a comercializat mai mult de 12 milioane de unități, nu mai puțin de 2,8 milioane dintre acestea făcând partea din a cincea generație, cea actuală, care a intrat pe piață în martie 2005. „Asta face din BMW Seria 3, cel mai de succes model premium din toatre timpurile”, a anunțat mândru Norbert Reithofer, CEO-ul mărcii bavareze. De asemenea, luând în calcul faptul că una  din cinci mașini BMW vândute până acum face parte din Seria 3, șeful diviziei de marketing și vânzări, Ian Robertson, a menționat că „acest model este ambasadorul mărcii noarte, inima brandului BMW”.
Pentru realizarea cele de a șasea generații a Seriei 3, inginerii BMW au dedicat mai mult timp decât pentru orice alt model de până acum, iar rezultatul pare a fi pe măsura eforturilor. Noua Seria 3 e mai ușoară cu 50 de kg decât varianta anterioară, în cida creșterii dimensiunilor. Mașina este mai lungă cu peste 9 cm iar ampatamentul a crescut și el cu 5 cm punând astfel la dispoziția pasagerilor mai mult spațiu în habitaclu și un portbagaj mai încăpător cu 20 de litri. Oficialii BMW susțin că vehiculul este mai rigid, mai agil și mai ușor de condus decât orice concurent din segment. Dacă luăm în calcul că printre acești concurenți se numără Audi A4 și Mercedes-Benz C klasse, o astfel de declarație înseamnă extrem de mult.
În privința performanțelor, BMW anunță cifre greu de egalat. Grație unei transmisiei automate cu opt trepte, care poate fi comandată în detrimentul celei manuale cu șase rapoarte, și unei game de propulsoare mai economice și mai puternice decât cele prezente pe actuala Serie 3, modelul va avea un consum de carburant și emisii de CO2 mult optimizate. Tot în acest domeniu, BMW a anunțat utilizarea unui propulsor cu patru cilindri în linie, de 2.0 litri, alimentat cu benzină, în locul motorului de 3.0 litri în șase cilindria aflat în prezent pe variantele 325i și 330i. Anul viitor este așteptată chiar și apariția unui propulsor hibrid.
Varianta 320d va avea în Germania un preț minim de 35.350 de euro, mai mare decât al modelului actual, în timp ce 335i, alimentat cu benzină, va costa 43.600 euro.