Fabrica din Southampton, cu peste 530 de angajaţi, a produs anul trecut mai puţin de 30.000 de modele Transit, deşi ‘standardul industrial pentru o uzină eficientă este de aproximativ 200.000’, a explicat Brian Johnson, analist la Barclays. Alte fabrici Ford din Europa au capacitatea de a produce 230.000 de vehicule anual deci Southampton este ‘clar dezavantajată din acest punct de vedere’, susţine analistul.

Stephen Odell, directorul operaţiunilor Ford din Europa, se va întâlni joi cu reprezentanţii angajaţilor de la toate fabricile din Marea Britanie, deşi nu a fost anunţat motivul reuniunii, a declarat Roger Maddison, lider al sindicatului Unite.

Vom face orice alte viitoare anunţuri la momentul adecvat, după ce vor fi informaţi acţionarii. Vom continua să estimăm evoluţia situaţiei economice şi toate zonele activităţii noastre pentru a lua decizii adecvate’, a declarat John Gardiner, purtător de cuvânt al Ford.

În Marea Britanie Ford produce maşini din 1911. Ultima dată când Ford a închis o fabrică în Europa a fost în 2002, când a renunţat la uzina din Dagenham (Marea Britanie) şi a concediat 2.000 de angajaţi. Prin închiderea fabricii din Southampton, Ford ar renunţa la ultima uzină care produce vehicule comerciale în Marea Britanie, susţin sursele anonime.

De asemenea Ford deţine o fabrică de motoare în Bridgend, Ţara Galilor, cu 970 de angajaţi, şi o uzină în Dagenham, unde lucrează 2.970 de muncitori.

Societatea mixtă înfiinţată de Ford cu grupul Koc Holding AS din Turcia va beneficia probabil de închiderea fabricii din Southampton, susţine analistul Barclays.

Ford a confirmat miercuri că va închide până în 2014 fabrica din oraşul belgian Genk, unde lucrează 4.300 de angajaţi, şi va transfera producţia la uzina din Valencia (Spania), ca parte a procesului de restructurare a operaţiunilor Ford din Europa.

La fabrica Ford din oraşul Genk (estul Belgiei), inaugurată în 1964, se produc modelele de clasă medie Mondeo şi Galaxy precum şi minivanurile S-MAX. Compania americană a anunţat că următoarea generaţie a modelelor Mondeo, S-MAX şi Galaxy va fi transferată în Valencia (Spania), iar 4.300 de angajaţi de la Genk îşi vor pierde locurile de muncă.

În România, Ford Motor a început în 25 iunie producţia de serie a noului model de automobile Ford B-Max la fabrica din Craiova. Noua fabrică de producţie a vehiculelor de la Craiova este rezultatul unei investiţii de peste 500 de milioane de euro (aproape 650 milioane USD) efectuate de Ford. În total, Ford investeşte peste 675 milioane euro (aproape 875 milioane USD) în producţia de motoare şi vehicule în România.
SURSA: Agerpres