Posibilitatea întreruperii plăţilor pentru autostrada Nădlac-Arad este menţionată într-un document oficial obţinut de Mediafax şi redactat după discuţia pe care ambasadorul României la UE, Mihnea Motoc, a avut-o în urmă cu zece zile, la 3 iulie, cu Walter Deffaa, directorul general al DG REGIO (Directoratul General pentru Politică Regională al Comisiei Europene) şi Angela Martinez-Sarasola, şefa Unităţii pentru România din cadrul acestui directorat. În această discuţie, reprezentanţii Comisiei Europene au transmis mai multe nemulţumiri în contextul existenţei unui risc ridicat de suspendare a programelor gestionate de DG REGIO.

"În ceea ce priveşte POS Transporturi, oficialul Comisiei a precizat că, în contextul identificării unor iregularităţi şi a unor suspiciuni de fraudă, în prezent se află în pregătire o scrisoare cu privire la întreruperea uneia din plăţile solicitate de către CNADNR pentru un contract de lucrări legat de construcţia unei autostrăzi", se arată în document.

Premierul Victor Ponta a confirmat informaţiile transmise de agenţia Mediafax, precizând că problema este generată de faptul că miniştrii PDL au atribuit un contract cu dedicaţie unei firme apropiate lor.

“Nu ştiu dacă am voie să vă dau toate datele, eu le am, evident. Pierdem o mulţime de bani şi oprim o bucată de autostradă extrem de importantă, bucata Arad-Nădlac, pentru că PDL şi miniştrii de atunci au dat cu dedicaţie contracte la firma apropiată lor, care firmă a luat banii şi…", a spus Ponta la Antena 3, informează mediafax.ro.

Întrebat dacă nu era o firmă a lui Nelu Iordache, premierul a răspuns afirmativ. "Păi, vedeţi că ştiţi. Da, aia e, despre asta este vorba", a spus Ponta.
Doar că firma Romstrade este mai apropiată de liderii PSD şi aşa cum aţi putut citi în urmă cu două săptămâni, Nelu Iordache a reuşit să-şi numească omul de încredere în fruntea CNADNR, tocmai pentru a-i facilita unele avantaje în contractele de construcţie de drumuri şi autostrăzi atribuite de autorităţile statului.

Ungurii mai trebuie să termine ultimul tronson al autostrăzii M43, care va lega oraşul Mako de graniţa cu România, şi anume cu oraşul Nădlac. Cei 23 de kilometri au fost anunțați că se vor finaliza în 2013. Acest tronson este echivalentul autostrăzii Arad-Nădlac, ale cărei lucrări abia au fost inaugurate și la noi.

Conform unui articol publicat de portfoliu.hu, tronsonul mult așteptat și de noi va fi gata în 2014 și nu în 2013, așa cum era anunțat inițial.

Romstrade, cel mai întârziat constructor de pe coridorul IV

Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul va fi executat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea trebuie proiectat şi executat de compania germană Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro. Finanţarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene. Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad fiind anul 2013.

În luna martie, ministrul Transporturilor de atunci Alexandru Nazare le-a reproşat constructorilor autostrăzii Nădlac-Arad întârzieri la derularea lucrărilor, el cerându-le să îşi dubleze capacităţile de lucru pentru a finaliza asfaltarea în acest an, scrie mediafax.ro.