„Sper că noul guvern va alinia legislația românească la cea europeană și va permite majorarea procentului de bioetanol în concentrația de benzină și nu va mai accepta schimbări de legislație peste noapte pentru a face jocuri de interese ale lui X și Y. În Ungaria, de exemplu, procentul de amestec permis este de 15%, nu se schimbă legislația peste noapte transformând procentul de minimum 5% în maximum 5%”, spune Ioan Niculae precizând totodată că în Uniunea Europeană procentul admis este de 10%, nu de maximum 5% cum este în România. Conform legislației europene, până în 2020 benzina va trebui să conțină un procent de 20% de bioetanol.
Dacă mi-ar fi permis să vând benzină în amestec cu bioetanol aș putea să o vând la pompă cu un preț mai mic cu 10%-15% decât cel de pe piață”, precizează Ioan Niculae. Omul de afaceri precizează că motoarele actuale ale mașinilor permit utilizarea unui amestec de până la 25% bioetanol fără a fi necesare modificări.
Prima benzinărie deschisă de Niculae testează piața, urmând ca la final rețeaua de benzinării a lui Niculae să aibă câte două benzinării pe județ. După cum declara directorul general de la Bio Fuel Energy (fabrica de bioetanol deținută de Ioan Niculae), Octavian Stănculeț, planurile imediate sunt deschiderea a încă trei benzinării în România și una în orașul Șistov din Bulgaria, pe malul Dunării, vizavi de Zimnicea.
De asemenea, Bio Fuel Energy căută o rafinărie cu care să intre în parteneriat pentru a putea să producă benzină contribuind cu bioetanol din producție proprie. Capacitatea de producție a fabricii de bioetanol este de 96.000 de tone pe an, respectiv 290 tone pe zi, la un regim de funcționare de 333 zile/an (8000 ore/an) în 3 schimburi pe zi, cu o cifră de afaceri de 115 milioane de  lei în 2010. Bio Fuel Energy este cea mai mare fabrică de acest gen din Sud Estul Europei.