Federatia si-a ales un nou presedinte regional – Chris Boyd (Marea Britanie). El il inlocuieste pe Ivan Chocholous (Cehia), al carui mandat de doi ani a expirat. „Reuniunea de la Bucuresti arata ca pe plan international se tinde spre o uniformizare a standardelor in audit”, a declarat Alin Alecu, director executiv BRAT. Biroul Roman de Audit al Tirajelor, infiintat in 1998, are 92 de membri (65 de case de editura, 22 de agentii de publicitate si 5 clienti). Primul birou de audit a fost in 1914, in Statele Unite ale
Americii, iar in anii ’20-’30 organizatii similare au existat infiintate si in alte tari.
IFABC, care mai cuprinde distinct regiunile America si Asia, a fost fondata in 1963.
Urmatoarea conferinta va avea loc anul viitor la Berna, in Elvetia, unde vor fi prezenti toti membrii federatiei internationale (Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia si America).

Coca-Cola, cea mai cunoscuta marca din Romania

Coca-Cola este cea mai influenta marca din Romania, conform unui studiu realizat de compania Synovate, prezentat la conferinta Strategic Forum, organizata de revista Biz. Marca a cumulat cele mai multe raspunsuri la intrebarea „Ce marca/marci care va influenteaza viata va vin in minte?”. In clasament urmeaza Ariel, Philips, Avon, Colgate, Mercedes, Sony, Nivea, Panasonic si Nokia. Pe categorii, la mentiuni spontane, la capitolul produse de curatat, Ariel a fost mentionat de 29,4 dintre repondenti ca prima marca, la distanta de Bona (5,3), Omo, Dero, Tide, Persil si Axion. Marca Avon este in topul produselor de igiena personala, urmata de Colgate si Nivea, iar Philips este prima marca din domeniul electronicelor si electrocasnicelor. Primul brand mentionat la automobile este Mercedes, urmat de Dacia si, pe locul trei, de BMW. Danone este cea mai cunoscuta marca de alimente, Marlboro este locul intii la tigari, Tuborg la bere si Jacobs la cafea. „Raspunsurile se refera nu numai la cunoasterea marcii ci, si la puterea lor de influenta asupra vietii consumatorilor”, spune Carolina Tache, Senior Research Executive Synovate. Componenta cantitativa a studiului a urmarit 800 de persoane, intre 18 si 54 de ani, din 16 orase cu peste 100.000 de locuitori. Studiul a avut si o componenta calitativa, cu repondenti din Bucuresti, intre 25 si 48 de ani.