Alina Gavrila a parasit D’Arcy
Unul dintre cei mai vechi creativi ai publicitatii romanesti, Alina Gavrila, a parasit agentia de publicitate D’Arcy Romania. Ea ocupase, de ani buni, functia de director de creatie al agentiei. Alina Gavrila a refuzat sa precizeze motivele plecarii din firma, dar ne-a declarat ca, desi a primit mai multe oferte, prefera o vreme sa se odihneasca, dupa opt de ani de publicitate. Conducerea agentiei D’Arcy Romania l-a numit in postul de director de creatie pe Liviu David care, potrivit declaratiei Ioanei Lucescu, PR Account Manager, va impune „o noua directie a departamentului de creatie”.

Ad Print se muta la Brasov
Editia din acest an a festivalului de publicitate Ad Print a fost amanata pentru prima saptamana din aprilie 2002, anunta agentia de relatii publice Millenium Image & Communication Group, firma organizatoare. Spre deosebire de editiile precedente, festivalul din 2002 se va desfasura la Brasov si vor fi invitate sa participe agentii de publicitate din tarile Noii Europe. Sectiunile Ad Print vor fi impartite pe categorii de produse si servicii.

TGI da noua cititori dubiosi pe un exemplar al Jurnalului National
In editia din 5 octombrie 2001 a cotidianului Jurnalul National a fost publicat un sondaj de audienta al ziarelor centrale, avand drept sursa studiul Target Group Index (TGI). Trecem peste faptul ca Jurnalul National n-a avut dreptul de publicare a sondajului, Compania Jurnalul nefiind clientul companiei Mercury, firma ce detine drepturile TGI in Romania. Trecem si peste formula jurnalistica rudimentara in care a fost preluat (furat?) studiul: nu este indicat clar universul (national ori urban), targetul (populatie in varsta de peste 6 ani sau 18 -45 ani, de exemplu). Treaca de la noi si faptul ca nu e specificat clar in ce perioada sunt inregistrati numarul de cititori (pe o luna sau pe cele trei luni ale verii). Peste ceea ce nu putem trece este faptul ca Jurnalul National a inregistrat, conform TGI, 488.000 de cititori, in medie pe editie. Ingrid Lambru, media research la firma Mercury, ne-a declarat ca sondajul a fost publicat fara acordul detinatorului licentei, dar a refuzat sa ne confirme corectitudinea datelor aparute in Jurnalul National. Pe de alta parte, potrivit ultimelor date auditate (luna iunie 2000) de Biroul Roman de Audit (BRAT), „media lunara de vanzari pe aparitie” a Jurnalului National a fost de 53.303 de exemplare. Tirajul ziarului se afla aproximativ la acelasi nivel si in prezent. Asta inseamna ca, un exemplar al Jurnalului National a fost citit de noua persoane. Mai taie-i, TGI, ca este greu de crezut!

Proximity a venit in Romania
In urma cu doua saptamani, Proximity Worldwide, parte a grupului de comunicare BBDO Worldwide, a deschis filiala Proximity Bucharest, companie care ofera servicii de marketing direct, strategii pentru punctele de vanzare, customer si programe de fidelizare. Proximity Bucharest introduce in Romania conceptele de Relationship Marketing si Customer Relationship Management (managementul relatiilor cu clientii).

Un plus de vitalitate cu Linco
Agentia de publicitate D’Arcy Romania a realizat campania de lansare si promovare pentru noua marca de margarina Linco Extra Vitamine. Campania consta dintr-un spot TV, concursuri radio si materiale de promovare la punctele de vanzare.