Statisticile Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică arată că 12% din incidentele majore pe care instituţia le detectează sau care i se raportează sunt focalizate pe sectorul bancar, a declarat, miercuri, Dan Cîmpean, directorul general al CERT-RO, menţionănd că 12% este „enorm la nivel de ţară”.

„Domeniul cyber nu trebuie politizat în opinia mea. Nu trebuie exacerbat din punct de vedere al sensibilităţilor comerciale pentru că, atunci când apare un incident major de regulă – şi asta vedem clar, impactează întregul sector. Să vă dau nişte cifre Cert.ro. Statisticile noastre, până acum, arată că 12% din incidentele majore pe care noi, la Cert, le detectăm sau care ni se raportează sunt focalizate exact pe sectorul bancar. 12% este enorm la nivel de ţară. Este foarte, foarte mult. Dacă vorbim de întreaga ţară, toate sectoarele industriale, firme, instituţii guvernamentale, etc, 12% le detectează sistematic pe sistemul bancar. Iar trendul creşte, proporţia, numărul şi complexitatea şi sofisticarea atacatorilor creşte. Trebuie cu toţii să fim pregătiţi”, a menţionat Dan Cîmpean, la conferinţa „Serviciile financiar-bancare digitale & Cybersecurity”.

Acesta a subliniat că „există oameni în sector care încă îşi fac treaba bine şi reuşesc să limiteze incidentele”.

„În momentul în care va fi o criză de natură cibernetică va fi fundamental ca statul român să aibă în interior acei specialişti în număr suficient de mare ca să poată răspunde, să poată acţiona. Colaborarea sector guvernamental-privat-mediu academic este fundamentală”, a mai spus directorul general al CERT-RO, Dan Cîmpean, după cum transmite Agerpres.

Peste 440.000 de operațiuni de plată afectate

De asemenea, Ruxandra Avram, director în cadrul Băncii Naţionale a României afirma tot în cursul zilei de astăzi că incidentele de securitate au afectat 441.998 de operaţiuni de plată, iar valoarea acestora a fost de aproximativ două miliarde de euro.

De asemenea, ea a făcut referire şi la incidentele care au înregistrat impact asupra utilizatorilor de servicii de plată, menţionând că au fost afectaţi 479.474 de utilizatori. Durata medie de nefuncţionare a fost de aproximativ 14 ore.

„Nu stăm foarte rău, sper că acestea au fost toate incidentele reale şi probabil că acestea sunt reale pentru că imediat ele se văd la populaţie. Deci aici nu se pune problema de a diminua acest eveniment nefericit în piaţă”, a mai apus Ruxandra Avram.