Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

"Autostrăzile viitorului" ne pun pe harta țărilor vestice cu 2.000 km

Autor: | | 51 Comentarii | 12390 Vizualizari

În prezent, rețeaua națională de autostrăzi se ridică la numai 313,5 km, ceea ce ne poziționează printre ultimele locuri în Europa. Proiectele aflate în derulare plus cele pentru care au fost semnate contractele în lunile mai-iunie ne majorează rețeaua autostrăzilor la 845 km, care ar trebui să fie gata în cinci ani, așa cum a declarat, pentru Capital, ministrul transporturilor, Anca Boagiu.

Dar, prin "autostrăzile viitorului", România va ajunge pe "harta ţărilor vestice" cu o lungime de 2.000 km de autostradă.  Este vorba de proiectele Ploieşti-Albiţa şi Târgu Mureş-Ungheni, la care se adaugă binecunoscuta Autostrada Transilvania.

În primul caz (Ploieşti-Albiţa), autostrada va fi împărţită în doua tronsoane, şi face parte chiar dintr-un corridor paneuropean. Este vorba de coridorul IX, care are următorul traseu pe teritoriul României: Giurgiu – Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Bacău – Roman – Iaşi - Sculeni) realizează legătura Nord – Sud, preluând traficul din cea mai mare parte a regiunii Moldova. Coridorul IX asigură cale directă de ieşire spre Republica Moldova şi Federaţia Rusă.

Primul tronson va avea o lungime de 133 km şi face legătură între Ploieşti, Buzău şi Focşani. Studiul de Prefezabilitate a fost elaborat de către "Asocierea Consilier Construct SRL şi Consitrans SRL " încă din anul 2006. Studiul de Fezabilitate urmează să fie elaborat de Louis Berger Group şi se va finanţa dintr-un împrumut BEI, conform datelor disponibile pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Celălalt tronson va face legătura între Focşani şi Albiţa, având o lungime de 155 km. Costurile au fost estimate la 1,55 miliarde de euro, conform studiului de prefezabilitate realizat în 1998 de către IPTANA.

Al doilea mare proiect este autostrada de la Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni. "În prezent legătura dintre Moldova şi Transilvania se desfăşoară pe traseele DN 15B – DN 15 şi DN 15 – DN 12C – DN 13B care fac faţă cu greu fluxului sporit de trafic. În acest context, Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni devine o alternativă atractivă pentru traficul internaţional de tranzit care se va desfăşura între Coridoarele de Transport Pan-european IV şi IX", se mai arată în sursa citată.

Acest proiect ne ma majora reţeaua de autostrăzi cu 307 km. Valoarea estimată a proiectului este de 6,14 miliarde de euro.

Dacă la acestea adunăm şi kilometri de autostradă care urmează să fie construiţi de Bechtel, în cazul în care contractul cu statul român va fi dus până la capăt, ne rezultă peste 1.100 de km.  

Totodată, reprezentanţii de la Transporturi au în plan şi construcţia unei autostrăzi de la Constanţa la Vama Veche, care va avea o lungime de 53 de kilometri.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 octombrie 2018

Cel mai lung zbor din lume. Vezi câte ore a durat cursa

Transporturi si Infrastructura

09 octombrie 2018

Cele mai așteptate autobuze au ajuns la București

Transporturi si Infrastructura

01 octombrie 2018

Un pod important din București intră în reparații

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.