Nu ca ceea ce fabrica Argos ar fi mai putin demn de un industrias. De fapt, firma de textile produce la Cluj, din 1995, desuuri pe care respectabilele dame din Occident le poarta sub renumitele marci: Triumph sau Playtex. Dar Angela Popescu vrea mai mult. „Intr-o zi sper ca in Romania sau pe alte piete calitatea oferita sub numele de Argos sa fie la fel de bine privit precum numele mari pentru care lucram acum”, spune directoarea.
Este o tinta de apreciat, dar drumul spre ea nu pare tocmai usor de parcurs. Din 1991, cand sectia de lenjerie de dama s-a desprins de mult mai vasta intreprindere Somesul, luandu-si numele de Argos, textilistele de aici n-au mai produs mai nimic pentru piata romaneasca. Au fost mai multe motive care au impins Argos spre munca in lohn, printre care inundarea pietei locale de marfurile ieftine din Turcia sau nevoia de dolari pentru materie prima din import.
Dar, cu trecerea timpului, Argos a inceput sa descopere o noua realitate: cine dispare din atentia publicului dispare pana la urma din afacere. „Din 1995-’96 incercam din toate puterile sa reintram pe piata romaneasca evident cu marca Argos”, spune Angela Popescu. Ea a preluat functia de director general in 1996 imediat dupa demararea primei etape de privatizare prin care PAS a preluat 40% din Argos. Aceiasi angajati au cumparat de la FPS in 1998 inca 20% din actiunile firmei, asa ca societatea nu mai are cel putin aceasta grija. Echipa de conducere a fost, evident, formata in totalitate din femei.
Productia fizica pentru intern a crescut cu 15%
Noua conducere a ramas consecventa, se pare, planului de patrundere pe piata romaneasca. In acest scop, si-a intensificat eforturile pentru promovarea numelui sau si a inceput angajarea unor agenti de vanzari. O retea de magazine este, de asemenea, in planul Argos. Din 1997, Argos a reusit sa creasca an de an cu 15% productia fizica destinata pietei interne. Volumul vanzarilor la intern, 535 mii bucati, este mic insa raportat la cele 4,7 milioane bucati pentru export sau lohn. Este insa un semn ca romancele incep sa poarte din nou lenjerie autohtona.